Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 5 november 2011

Synarela

Nu har jag satt upp ett schema för min puffning. Läkaren kallade nässpraysspruten puffar. Lät sött och positivt. Så jag håller fast vid det ordet.

Jag ska puffa 05:30 och 20:30 varje dag. Två puff varje gång, en i vardera näsborre. Puff-puff med andra ord.
Imorse slogs jag av att eftersmaken var väldigt dominant och smakade ej mumma. Var tvungen att borsta tänderna för att det smakade så mycket blä.
Mitt i borstningen inser jag att det inte alls kan vara bra och spotta direkt efter puffningen...det sa läkaren inget om. Efter en kort stund med råpanik insåg jag att det enda jag kunde göra var skölja munnen så lite som möjligt (läs inget alls)

Idag var vi vid skogskyrkogården och tände ljus. På vägen hem blev jag extremt snurrig och behövde sätta mig ner. Känns som att det är lite väl tidigt att få biverkningar. Så jag tror att det mer var för att jag var allmänt slut. Händer ibland att jag får såna här anfall. Om det är en biverkning blir jag väldigt orolig, hur ska detta sluta då?

När jag puffade nu på kvällen så smakade det blä igen. Tog ett tuggummi - och trots att det inte tog bort all eftersmak så hjälpte det otroligt mycket. Det ska jag fortsätta med.

Hörrni - nu är vi igång på allvar.




Jag fyller i kryss på baksidan för varje dos som puffats. 2st kryss = 4st puffar























Här är synarela. Min systemkamera är trasig, därför är bilderna i amatörskick (inte för att jag är amatör..vilket jag egentligen är)


Jag är väldigt glad för att jag börjar med medicinen på en lördag. Är lite orolig för hur humöret kommer att bli.
Jag är oftast inte otrevlig. Men jag bor i sthlm..det e fullt med folk här som inte direkt följer ett sunt förnuft. Sånt kan göra mig irriterad. Kommer jag explodera när medicinen väl kickar in?
Det visar sig. Om man nångång får vara en bitch så är det väl nu? Och när man är i riktiga klimateriet såklart..
För det är ju det som Synarela gör - sätter dig i klimateriet. Den stoppa produktionen av alla kvinnliga hormoner. Och på det viset förhindrar den en såkallad spontan ägglossning. Om man nu skulle få en spontan ägglossning så skulle det innebära att en äggblåsa blir dominant..och det vill vi ju inte. Vi vill ha många jämnlika äggblåsor.

Nu fortsätter kvällen med att heja på min tevespelandes gubbe. Hej å hå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar