Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 25 november 2011

Puregon - Dag 1

Nu har jag injicerat mig själv för första gången. Min älskade man satt bredvid mig som världens bästa stöd och gav mig lugna instruktioner. Jag visste alla steg själv. Men det kändes bra att han satt och räknade till fem när jag fått i mig hela dosen. Så sa han att det var fritt fram att ta ut sprutan.
Det hela gick över förväntan, och jag hade förväntat mig att det skulle gå riktigt bra.

Angående mitt svimmande när jag ser blod. Jag tänkte att jag ska sätta en bomullstuss där nålen suttit. Då minimerar jag risken att se blod. Alldeles förträffligt smart tycker jag!
Min plan är att spruta på varannan sida, så jag börjar men vänster och imorrn blir det höger. Är det så ni gjort med?

Det känns otroligt kul att jag är igång med sprutorna nu. Det är bara 6 dagar kvar tills ultraljudet. Nu är det nedräkning på riktigt!



Min kameras objektiv gick sönder i somras. Hoppas att ni ser något på bilderna. På den överste bilden ser ni nålarna (i förpackningarna) och injektionsvätskan. På bild 2 är "Pennan" som är verktyget vid injektionerna.

1 kommentar:

  1. Jag stack varannan sida som du tänkt. Med något enstaka undantag då jag hade mer blåmärken på ena sidan fick det bli stick på andra sidan 2 dagar i följd. Det verkar som du har en bra plan :-) Det här kommer gå finfint å snart är du också ruvare!!! :-D

    SvaraRadera