Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 24 november 2011

En dag kvar

Imorrn kommer jag börja med injektionerna. Sjukt spännande!
Konstigt nog längtar jag till att sticka mig själv. Jag är inte spruträdd, men blodrädd. Svimmar lätt när jag ser blod. En droppe kan räcka.
Det borde väl gå riktigt illa för att man ska börja blöda med den pennan jag ska använda.
Så jag är inte så orolig för det.

Ni som ligger före mig i behandlingen. Ska man puffa samtidigt som man tar sprutan?
Jag brukar puffa 20:30 (följer tiden slaviskt) och tänkte köra injektionerna samma tid. Kan man göra det?
Ska nog ringa kliniken imorrn (igen...3ggn denna vecka), men det kan vara intressant att veta hur ni gjort.

2 kommentarer:

  1. När är det man börja med allting? Första mensdag? Ägglossning? lust o berätta?
    Hoppas allt kommer går bra nu för er! Skit i o svimma, vad ska de va bra för? Tänk framåt, tänk positivt, du gör ju detta för någonting bra! ;)
    Lycka te!

    SvaraRadera
  2. Jag puffade och sprutade samtidigt. Runt åtta på morgonen och åtta på kvällen. Lättast att komma ihåg dem om man gör båda samtidigt ju :-)
    Det KAN komma någon bloddroppe när du tar ut nålen, men då är det en MINIDROPPE. Men om det är risk att du svimmar så undvik vit topp och titta helt enkelt inte när du tagit ut sprutan :-) Är ju inte så att det rinner blod! Ibland fick jag en liten liten bloddroppe, ibland kom det ut en liten droppe Puregon.

    Du lilla: för mig så var det så att jag sprayade med Synarela, sen när jag fick mens ringde jag kliniken och de gav mig ett datum veckan därpå. Antar att det beror på när de har tid att göra äggplock, för ca 12 dagar efter sprutstart är det ju dags att "värpa" ;-)
    Synarelan förhindrar ägglossning och så vill man ju blöda ut gamla livmoderslemhinnan så att en ny och fräsch är redo att ta emot ägget sen.

    SvaraRadera