Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 5 november 2011

Provrörsbefruktning - medicin

Nu har jag tagit en bild på mina mediciner. Jag tänkte göra så att jag tar en bild på alla mediciner innan jag börjar med dem (tog bilden igår).
Sen när jag påbörjar en viss medicin ska jag ta en bild på den. Så att jag och J verkligen minns allt vi varit med om.

Det är en hel del man ska sätta i sin kropp på bara ett par veckor, eller drygt två månader.
Känns som att det vore dumt att tro att det inte kommer att påverka mig på ett eller annat sätt. Men jag hoppas att biverkningarna kommer att vara snälla mot mig. Vi får väl se ;).

Jag började med sprayen (Synarela) idag. Kommer ett inlägg om den starten senare.

När jag hämtade ut medicinen sa hon på apoteket att utan rabatten man får skulle medicinen kosta över 10.000kr att hämta ut. Jössös! Summan jag fick betala var 1500

               Har strukit över mitt namn med en ostadig hand, man är väl konstnär..


Från topp till bott:
Synarela - steg ett och två - sprayen (börjar spraya 5/11)
Puregonpenna - steg två - pennan/verktyget till injektionerna
Puregon - steg två - Injektionsvätska och nålar (börjar injicera ca 2v efter första sprayningen)
Ovitrelle - steg tre - Ägglossningsspruta (tas efter ca 1 och en halv vecka efter injektionsstart)
Lutinus - steg fyra - Vaginaltabletter (tas efter återinförandet)

Dessa fem är alltså de medicinska stegen jag kommer att ha under hela behandlingen. Efter ägglossningssprutan (steg 4) kommer jag få plocka ut ägg, om allt går bra, och några dagar efter de plockat ägg från mig kommer de att återinföra ett embryo, om allt går bra.
Det hela borde kännas läskigt och nervöst. Men det känns bara sjukt spännande. Det är så kul att vi äntligen är igång med behandlingen!

3 kommentarer:

  1. Å vad spännande! Lycka till med er behandling!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att följa någon som är i samma situation och tidpunkt som en själv. Jag började spraya i torsdags. :)

    Lycka till!

    http://minbebis.com/blogg/libra/

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande! Många lycka till med er behandling, tummarna kommer att hållas! :)

    Kram

    SvaraRadera