Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 15 november 2011

Mensen - dra nåt gammalt över dig!

Det är så himla frustrerande. Mensen lyser alltså fortfarande med sin frånvaro. Känns som att dagarna bara tickar på och att jag förlorar värdefull tid. Snäll (egentligen jättedumma) mensen...kom nu!!
Du har till inatt på dig. Vi kan väl komma överens om att vi ses på toan imorrnbitti?

Innan ni hinner tänka annat - Jag är INTE gravid. Det är helt omöjligt! Det skulle vara jag och jungfru Maria som är mirakelfallen om jag skulle vara det (jag är långt ifrån en jungfru dock). Ingen liten vit grodyngel har varit mig nära vid "risk-dagarna".
Vi valde att hålla oss då jag var så rädd för att det skulle bli denna gång. Och att det skulle bli ett nytt missfall som drar ut på behandlingen. Det skulle vara så typiskt.
Är inte det sjukt hur man tänker?

Hur ska jag göra om mensen inte dykt upp imorgon? Den skulle ju kommit i fredags. Ska nog ringa kliniken då. Kan det vara jag som puffat på för mycket eller effektivt så jag satt hela kroppen i klimateriet? Kommer mensen komma tillbaka någongång? Annars har jag en väldigt regelbunden mens.
Snurrigt!
Jag ringer nog kliniken imorrn. Men kommer helt klart få frågan om jag gjort något gravtest. Jag VET ju att jag inte är gravid. Vill inte få upp förhoppningarna (kan en spermie leva i typ 20 dagar...eeeh, nej) som man alltid får när man köper ett test. Har såklart ingen billig sticka kvar...
Det är så frustrerande det här!

Men jag ska absolut inte klaga! Mensen kommer att komma. Jag får göra min behandling. Tänker på min bloggkompis "Libra" vars behandling fick avbrytas idag. Jag har definitivt inget att gnälla över. Även om mitt tålamod och min frustration drivs på lite av Synarelan. Jag som brukar ha så bra tålamod annars...

Nu gör det ont i magen. Är det mensvärk? Hoppas på det. Tror på det.
Kan även vara lite träningsvärk. Var på jympa tidigare idag. F-a-n.

Näpp, nu ska jag gå och puffa och tänka på annat än den fördömda mensen.

1 kommentar:

  1. Visst är det jobbigt att behöva vänta på den. Normalt sett vill man ju för allt i världen inte ha den, så att sen ställa om till att vänta känns ju lite märkligt ;-)
    Men tänk OM du är gravid?!!! Man kan ju hoppas. Även om du inte tror att det är möjligt...

    SvaraRadera