Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 13 november 2011

Mensen, var är du?

Jag skulle ha fått min mens i fredags. För en gång skull har man hoppats på att den ska komma (annars vill man ju att man mirakulöst ska vara gravid även om man inte "prickat rätt" med äl).

Den har iallafall inte dykt upp än. Min läkare på Carl von linné kliniken sa att Synarelan kunde ha en effekt där mensen blev sen. Så det var jag förberedd på mentalt på ett sätt. Men nu när den är sen är man ändå lite förvånad.
Hade ju mensvärk redan i torsdags.
Anledningen till att jag längtar så till men är för att jag då ska ringa till CvL och få ett datum där jag ska börja med sprutorna.
Känns så himla spännande. Jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra.

Jag tippar på att mensen kommer på tisdag. Och det är okej. Den har till tisdag på sig. Blir den mer sen än så så kommer jag att bli lite arg. Då tänker jag skälla fram den. =).
Det behövs troligtvis inte. Senast tisdag. Check!

Hur har ni gjort under era behandlingstider? Är bortbjuden på middag i helgen och kommer troligtvis behöva ta mina mediciner där. Nu vet de vi ska till vad vi går igenom.
Men hur har ni gjort? Har ni ställt in alla sociala kontakter under medicineringen?
Svårt.
Man vill j inte bara gå hemma. Men det känns så bökigt att behöva ta med allt å sen sitta på deras toa och eventuellt ta en spruta. Puffa kommer jag ju behöva göra, men det känns inte som hela världen.

2 kommentarer:

  1. Nu under sprayningen har jag försökt leva som vanligt. Sprayen får åka med i väskan var jag än går och appen i iphonen hjälper mig att komma ihåg. När det gäller spruta så är det lite värre, men tror man vänjer sig där också. Så inte behöver du väl sitta hemma bara för det. Ja om du inte mår dåligt vill säga. Det är väl mer att man inte känner sig så social för tillfället, fullt upp med sina mediciner, tankar och biverkningar. Känn efter och gör det som känns rätt för dig. :)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ta med den och spruta där. Är bökigast första gången, sen är det lika lätt som puffandet. Värre om man inte vill tala om för folk vad man pysslar med :-) Då kan det verka lite mysko med sprutor och sånt ju ;-)
    Själv håller jag låg profil och ingen annan än jag och sambon vet om att vi sprutar just nu, men vi är inte heller borta på kalas/annat speciellt ofta. Får hem folk imorgon, men jag tänkte gömma undan sprutan i annat rum och smita iväg dit när mobilen påminner mig :-) Så löser vi det.

    SvaraRadera