Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 1 november 2011

31 okt 2011

Igår var det sista oktober. Igår var det första dagen i Uppsala. Första steget mot en IVF behandling.
Dagen innan var jag väldigt nervös..flera dagar innan faktiskt.
Det kändes lite som att det kunde bli en riktig pannkaka och att läkaren skulle säga att det var helt kört för oss.

Men det var tvärtom. Han verkade vara väldigt öppen och positiv för vår behandling.
Innan jag säger något mer så vill jag få sagt att jag är helt kär i kliniken. Alla som vi träffade på som jobbade där, inredningen och ja...allt kändes bra.

Redan på lördag börjar jag med nässprayen. Känns helt fantastiskt! Kan det gå såhär snabbt?
Vi hade ställt in oss på att starta i januari. Så när läkaren sa att vi skulle sätta igång på en gång fick jag lite kalla fötter. De fötterna återfick värmen snabbt.

Vi fick 33% chans att bli gravida på första försöket. Inte superhöga odds. Men vi hoppas såklart.
Tänk att vi kan vara gravida med en liten redan innan årsskiftet.
2 år efter vi börjat försöka..

From nu ska jag börja skriva oftare. Jag vill spara alla mina tankar och känslor gällande detta.
I veckan blir det en bild på mitt hemmaapotek.
Det ser ni fram emot va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar