Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 8 november 2011

Jobbet

Något som jag har svårt att få ihop är den här behandlingen och jobbet.
Jag är vikarie. Så jag kan inte vara för ärlig. Jag vill vara ärlig, men jag vet att det värsta min chef vet om är sjukfrånvaro.
Det bygger upp lite stress att behöva ljuga om allt.
Jag är annars en väldigt ärlig person av den enkla anledningen att jag e väldigt dålig på att ljuga.

Jag såg på familjeliv att man kan lyckas få komma på ultraljud under helgstid. Hoppas,hoppas hoppas att jag kan lyckas charma till mig det.
Då behöver jag inte tänka på den dagen.
Måste ju vara ledig hela dagen för att åka fram och tillbaka (med buss eller tåg) till Uppsala.
Eftersom att äggplock och insättning sker på typ samma vecka ska jag ta semester den veckan.

Jag hade endå tänkt vara ledig ett par dagar efter återinsättningen. Jag vill i stort sett bara ligga i soffan efter.
Jag vet att det inte behövs. Men jag har ett rätt stressigt jobb och jag måste som sagt hålla masken och mina känslor under kontroll.

Det bör gå bra. Men det känns som sagt lite sådär. Och man kan ju tycka att det är lite oansvarigt att påbörja den här behandlingen innan jag blivit fastanställd.
Min chef har i stort sett lovat mig en tjänst. Det drar bara ur på tiden så. Sen så räknar jag med att det kommer att ta ett tag innan vi lyckas.

Jag hoppas att detta är enda gången som jag behöver medicinera mig dock. Skulle vara skönt att ha hundrasjutton ägg i frysen efter detta ;).

1 kommentar:

  1. Visst är det konstigt att man hakar upp sig på något som jobbet när man ska gå igenom något så stort som det här. Jag gör likadant. Men förstår att din situation är något värre. Jag har sagt att jag ska göra en mindre operation och att jag inte vet vilken dag ännu. När det gäller blodprov och VUL så får man väl säga att man ska ta lite prover innan operationen. Sen efteråt så kanske man mår lite dåligt och vill vara hemma någon dag till. :)

    SvaraRadera