Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 2 december 2011

1dec - Ultraljud

Igår var vi i Uppsala och gjorde ett ultraljud. Vi skulle se hur det hade gått hitills. Hur många och stora äggblåsorna var.

Jag hade känt att jag haft lite molande värk i vänstra äggledaren några dagar innan. Så jag var helt säker på att jag skulle ha en del mogna äggblåsor. Antingen att de skulle vara många eller att de skulle finfina i mognad.

Igår när vi åkte till Uppsala så blev det förseningar på grund av trafiken. Så vi var ca 7min sena till vårt besök. När vi kom fram fick vi träffa läkaren på en gång. Jag var så otroligt stressad av allt och missade en del information.
Allt såg helt okej ut - som jag förstod det. De hade lagt mig lite lågt i doseringen med flit för att en överstimulering inte skulle ske.
Så det var en del äggblåsor på gång, men de var små. Det var väl ca 2-3st som var över 10mm just nu.

Nu har jag fått öka doseringen från 175 enheter (minns inte förkortningen) till 225 enheter.
Började med den nya dosen igår kväll och ska fortsätta med det tills söndag. På måndag morgon ska jag tillbaka på ett nytt ultraljud.
Hoppas verkligen att det ser bättre ut då.

Jag förstår (och tycker egentligen att det är kanonbra) att de inte kan säga något positivt eller negativt vid det här läget. Men det skulle vara så skönt att höra några lugnande ord.
Nu är jag lite orolig för att det inte kommer att bli någon bra skörd på mitt äggplock.

Något om jag själv tolkar är bra är att min slemhinna (heter det va?) var 8-9mm. Jag frågade vad det normala var vid det här läget och fick svaret 7-8mm. Så där ligger jag lite över det "normala".
Skönt! Hoppas att det iallafall blir 2st ägg till slut (ett till mig å ett till frysen).

Nu är jag ledig. Har tagit två veckors semester. Vilket är bra då jag har svårigheter att vara ledig från jobbet. Det hade blivit riktigt svårt att vara ledig på måndag, det problemet slipper jag helt nu. Skönt!!
Synd bara att J inte har så många semesterdagar kvar. Han kan inte följa med mig på måndag. Känns lite trist. Men å andra sidan så tog vårt besök igår bara 20min. Det var heller inte något jobbigt besök.
Så det är bättre om han får spara en semesterdag. Det kommer att gå bra att åka själv.
Hur har ni gjort? Har ni åkt till ultraljudet själv? Såg en tjej igår som var där själv, så jag lär inte vara den första som åker dit själv.

Hur såg det ut för er på ert (äggblåse)ultraljud? Och hur många ägg fick ni ut vid äggplocket?

3 kommentarer:

  1. Jag åker mestadels dit själv. Inledande samtal, när det är spermaprov och givetvis äggplocket har gubben varit med på. En insemination (den första) var han med på också. Annars åker jag ensam för han har svårt att komma ifrån sitt jobb (som dessutom är i en annan stad!). Insättningen av befruktade ägget var han inte heller med på, men det var helt ok för min del! Man får försöka fixa det så bra det går. Ibland kan inte båda vara med och då får det gå ändå.
    Enda gången jag verkligen inte velat gå ensam var äggplocket men då var han ju med. Det var skönt!
    Jag tror läkaren såg 15-16 stora äggblåsor på mitt UL. Sen plockade de ut 24 (!) ägg, varav 21 var mogna. Så inte deppa nu. Det kan mycket väl visa sig vara fler vid äggplocket än de såg nu på UL!! Dessutom räcker det ju med ETT TOPPENÄGG ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart man vill ha med mannen på allt men det kan ju bli lite svårt. Jag tror jag nöjer mig med äggplock och insättning. Om han är ledig så får han följa med.

    Hoppas äggen hunnit växa till sig ordentligt i helgen och blivit fler. :)

    SvaraRadera
  3. Nu ska vi se här..
    På våra Vul hade vi ett tjugotal blåsor och fick av dom blåsorna ut 7 ägg, varav ett guldägg och tre andra. Två som var för snabba i delningen och en som låg lite efter, så blev tyvärr inget i frysen! Men lika nöjd är jag med mitt guldägg! :)
    Tror det är väldigt olika och individuellt, hade ändå ganska många blåsor, men från dom så fick vi ju som sagt "bara" sju ägg.

    Jag tror absolut att du kommer att få ut ägg, men kom ihåg att det bara behövs ett guldägg för att det ska bli bra! :) Självklart vill man få fler för att ha till frysen, men jag tror nog att det kommer att gå jätte bra för dig!
    Håller både tummar och tår för att allt ser bra ut och att allt går bra! :)

    Kram!

    SvaraRadera