Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 22 december 2011

Dagen som testet visade ett stort minus

Jag testade med två test idag, ett preg och ett clearblue digitalt. Båda visade ett stort minus (eller det digitala visade den alltför oönskade texten "inte gravid").

Känner mig så himla ledsen. Kan nästan inte andas. Det skulle ju vara vår tur nu!
Vi har redan fått vänta så himla länge...
Valde att stanna hemma från jobbet idag. Kommer att få en sån dålig lön nästa månad eftersom att min semester som jag haft var obetald. Men jag hade nog inte kunnat jobba i det skick jag är i nu.

Jag har aldrig gråtit eller känt så här någon annan månad. När vi fick vårt missfall vart jag inte heller så här ledsen. Det är väl allt som hinner gå igenom huvudet medan man ruvar som gör att man hoppas så mycket.
Sen så oxå att lutinuset gör att man känner sig gravid..
Igår fick jag dock lite känningar att mensen e på väg. Fick mensfinnarna och boobsen som alltid blir svullna ca en vecka innan mens gick tillbaka till det normala, vilket de alltid gör dagarna innan mensen faktiskt kommer. Så jag misstänkte att det skulle bli ett minus.

Jag kommer endå att testa på min testdag som är på måndag. Visst...loppet kanske inte är helt kört. Men när jag läst ivf-bloggar så plussar väldigt många på ruvardag 12. Vilket det är för mig idag. Så det känns rätt kört.
Sen tycker jag att om man känner sig gravid så måste ju hormonerna finnas i kroppen. Då borde det synas ett resultat på ett test.

Tycker så synd om J. Såg hur orolig han blev för mig idag. Samtidigt som han själv vart helt förkrossad.

Nu ska jag försöka ladda om till jul.

Kram

5 kommentarer:

  1. Näääää. Nej nej nej! :'-( Så ledsen för er skull!!
    Men lova att du testar en gång till på rätt dag! Även om du fått mens. Jag testade ju minus dag 9 (=din dag 10) för att sen testa positivt dag 17.
    Jag hoppas såååå att det ska ändras till ett plus om några dagar! Du kanske bara har låga hormonnivåer? Försöker hålla hoppet uppe...

    Stackars stackars dig! Förstår verkligen att du är hemma från jobbet!! Ta hand om dig och tappa inte ALLT hoppet riktigt än!
    Stora största kramen

    SvaraRadera
  2. Du förresten - har du ställt in klockan lite tokigt på din blogg? Är ju 22:a idag...

    SvaraRadera
  3. Åh neeej vad ledsen jag blev. Hoppas verkligen att det bara var för tidigt att testa. Många kramar

    SvaraRadera
  4. Hur går det? Du håller väl näsan ovanför vattenytan?! Tänker på dig!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Söta ni! Självklart ska jag testa på testdagen även om jag börjat blöda.
    Chocken har lagt sig och jag mår mycket bättre. Vi har ju faktiskt 5st i frysen...försöker tänka på det..

    Men vad konstigt att bloggen visar tiden fel. Vet inte alls vad det kan vara för fel. Det måste kollas upp =).

    SvaraRadera