Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 11 december 2011

Uppdrag - Varför fryses vissa ägg efter 2dagar och andra efter 5.

Jag försökte fråga min läkare lite smidigt, men det var svårt. Så jag kollade på deras hemsida för att få svaret. Och där var det. Hur tydligt och bra som helst.
Är osäker på om man kan kopiera hela texter, men länkar till deras sida.

Frågan var alltså:
Vad är det som gör att vissa ägg kan frysas redan dag två medan andra får vara kvar i värmeskåp i totalt 5 dagar.

Mitt svar jag fick från läkaren:
Ju kortare tid utanför kroppen desto bättre. Sen så hängde jag inte med så mycket.
Tänkte egentligen bara på mina 5st frysta iskuber.

Här är länken till Carl von Linné klinikens hemsida (frågor och svar)
Klicka här
Tror att det är 5e eller 6e frågan. Den har rubriken: Varför gjorde de inte en femdagarsodling.
(Uppdatering: Det finns även lite text om detta under rubriken Resultat till höger. Läs under rubriken: Blastocystodling

Sen så finns det lite fler svar som är riktigt intressanta att läsa på (tycker jag) på deras hemsida.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar