Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 6 december 2011

Ägglosningssprutan och jag har en dejt ikväll

Jajjamensan, vi ska dejta 20:30 ikväll.
Det ska bli otroligt skönt. (hahaha, det där lät ju heeelt fel)

Tänk att det bara är två dagar kvar innan äggplocket! Jag blir så nervös att det nästan gör ont i kroppen.
inte för att det ska göra ont. Jag litar på att de kommer att proppa mig full av droger. Sen så kan man leva med fysisk smärta.
Jag är extremt nervös för att de inte ska få ut några ägg. Det är mer än 30 dagar sedan jag började med behandlingen. Tänk om vi får besked att "Nej, nu får du börja om från början igen". Utan att ens ha fått testa sätta in ett befruktat litet ägg.
Usch!

Jag blir bara nervös när jag tänker på det. Annars känns det helt okej.
Och såhär innan äggplock så måste jag säga att jag är så himla glad för att behandlingen gått så smidigt. Visst, jag har haft rätt ont i huvudet, sovit lite dåligt och varit lite trött. Det är dock ett lågt pris om det här skulle fungera.
Om någon i min närhet någongång kommer att behöva gå igenom detta känns det så skönt att vi har detta "gjort". Jag är lätt en som förespråkar denna behandling (än så länge).
Du som är inför en behandlingsstart - jag var så rädd för att vi skulle behöva göra en provrörsbefruktning då jag ofta mår dåligt av medicin, tycker inte om blod och hatar sjukhus.
Jag har inte några dåliga upplevelser alls. Sjukhusgrejen kan dock kännas lite bättre just för att vi håller till på Carl von Linné kliniken. Det är inte inrett på ett sjukhusaktigt sätt utan är mycket mer personligt och modernt.

En fråga till er som tagit Otrivelle (heter den va?) - kan jag ta det varsomhelst i magen? Eller måste jag sätta den å en speciell sida?
Minns inte vad sköterskan sa och deras telefontid är slut för dagen.
Typiskt. Men det lär väl stå i bipacksedeln eller i någon av infobladen vi fått från kliniken...

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Sorry, såg det inte förrän nu. Den sätts på samma ställen som Puregonsprutorna, dvs strax snett nedanför naveln. Men det klurade du nog ut på egen hand :-)

    SvaraRadera