Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 11 december 2011

Återinföring 10/12 2011

Nu har vi kommit hem från Uppsala. Igår när vi åkte det blev det lite speciellt.
Bussarna gick inte så att vi skulle vara framme en bra tid (vi skulle vara framme 08:00 med bussen, läkartiden var 11:30). Så vi beslöt oss för att ta pendeltåget till Upplands Väsby och byta till Uppråget.
V har rest hem på detta sätt ett par gånger och det har fungerat jättesmidigt.
Men igår var det något fel och Upptåget gick inte.
De ordnade en ersättningsbuss (som inte hade kommit när vi åkte därifrån).
Vi tog taxi.
Kändes lite i plånboken, men förhoppningsvis får vi ersättning från UL. Jag pratade med dem innan vi hoppade in taxin.

När vi kom fram fick vi veta att allt såg kanon ut. 5st går till frysen. Tre stycken hade inte utvecklas bra, så de kasserades.
Sen så var det ett embryo (blir det va?) som fick 9,1 poäng på en 10 gradig skala som sattes in.
Själva insättningen kändes inte alls och gick på mindre än 5min.
Det var min favoritläkare som gjorde det. Så allt känns verkligen tipptopp.

Jag hade blivit överlyckig om vi hade fått 1 till frysen, men nu vart det alltså hela 5st. Känns som att jag går på moln.
Eftersom att det "bara" är 33% chans att man lyckas på första försöket så känns det inte lika ansträngt. Det skulle vara så jobbigt om man hade fått börja om från början igen direkt.

Läkaren sa att det är ovanligt att så mycket som 100% av de mogna äggen blir befruktade. Och att J hade 5milj spermier som var av hög kvalité. Minimum är 2milj för att de inte manuellt ska stoppa in spermien i ägget. Över 2milj får de simma själv alltså.
Känns riktigt roligt och lovande. Vi kommer att bli gravida - det är jag helt säker på. Sen får vi se hur många försök vi får gå igenom innan vi är där.

Hotellet var jättemysigt. Vi låg i sängen och tittade på hela nobelmiddagen. Var helt perfekt! Vi strosade runt lite i Uppsala med. Måste säga att Uppsala är en riktigt mysigt och bra stad.

Jag har ett svar på det uppdrag jag fick av "Lilla jag". Ska lägga in det i ett eget inlägg. Carl von Linné kliniken har det på sin hemsida med en rätt bra förklaring.
Har jag sagt att jag älskar CvL kliniken?

Känner mig som en lyrisk dag två ruvare!

Kram

1 kommentar:

  1. Härligt!! Klart ni ska bli gravida!!! Skönt att ha några "i reserv" i frysen. Mysigt att få en kvalitetshelg tillsammans så där :-D
    Njut nu av ruvartiden. Tänk att du också är gravid nu! Skoj! Joorå, man är gravid tills motsatsen bevisats ;-)
    Kram

    SvaraRadera