Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 14 december 2011

Ruvardag 5

Idag är det 5 dagar sedan jag satte in embryot.
Och det är första dagen som jag tappat hoppet lite. Det bara känns lite blä-igt.
Egentligen skulle man vilja veta på en gång om man lyckats eller inte.

J vill verkligen inte att vi testar tidigt. Och jag håller med, och förstår honom. Men en större del av mig håller inte riktigt med alls.
Samtidigt som jag inser att det inte är så stor skillnad på antal dagar. Om jag testar tidigt så tänker jag testa tidigast ruvardag 12 (13 enligt min räkning) så då är det bara 3 dagar kvar till det riktiga testdatumet.

Igår lusläste jag familjeliv. Hittade en tråd där ruvarna pratade om vad de hade för procentchans det försöket de ruvade på.
Mitt i all hets fick vi inte höra vår chans i lördags. Vi var ju så glada för att vi ens hade fått in ett embryo.
Så jag ringde kliniken idag. Det är 30-40% chans att vi lyckas denna gång.
Inte så jättestor chans alltså men inte heller jätteliten. Detta är en siffra som datorn räknade ut. Så sköterskan var väldigt noga med att säga att man inte ska lägga för mycket vikt i det. Och att det är mycket som spelar in.

Just nu känner jag mig som jag gör precis innan mens. Så därför tror jag att den kommer att visa sig inom ett par dagar. Vi får väl se.
Hur som helst så har jag 5st i frysen. Så det blir bra!

2 kommentarer:

  1. Nä, inte deppa nu! Jag hade som mensvärk fast bara korta stunder. Trodde också att jag skulle få mens där i början! Jag tror att de känningarna är ett POSITIVT tecken!! *pepp pepp*
    Jag trodde att chansen alltid låg på 30-40% vid ivf?!? (Lägre ju äldre man är såklart och högre ju yngre man är, men alltid inom det intervallet)
    Jag tror det kommer funka för er! Kom igen och höj statistiken lite nu!! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för pepptalket. Det känns bättre nu =)
    Kram

    SvaraRadera