Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 27 december 2011

4e jan

Okej. Första försöket lyckades alltså inte. Var som sagt lite tufft. Jag hade hoppats så himla mycket på detta.
Och nu blir det exakt 2 år sedan vi började försöka. Jag tycker att två år är för lång tid för ett par att få vänta innan de blir gravida. Det är inte schysst nånstans!

Nåja, det är bara att damma av sig och hoppa upp på hästen igen.

Nu ligger min livlina fint i frysen. Hela fem stycken. Någon av dem borde ju vara guldägget tycker man. Om inte så har vi två riktiga försök kvar (med medicinering och allt), vi kommer ta hem det här.

Jag borde, om min cykel tänker bete sig normalt, ha ägglossning runt den 10e. Känns lite tajt med tanke på att Carl von Linné öppnar 4e jan. Jössös!! Snacka om att jag kommer att hänga på låset den dagen. Jag SKA komma fram tidigt på morgonen för att kunna knipa en tid såpass tidigt som runt 10/1.
Man brukar väl få göra en FET månaden efter en ET?

Att jag fick min mens på julafton hade både sina för och nackdelar. Nackdelen talar väl för sig självt. Fördelen är för att min cykel beter sig som den brukar på ett ungefär.
Så det känns kanon.

Det blir lättare för varje dag att hantera att det inte lyckades. Det var faktiskt bara vårt första försök. Och hellre misslyckas jag på vårt första försök och får ett friskt barn med en komplikationsfri graviditet. Så om detta är priset jag måste betala för det så gör jag gärna en behandling eller två till.

Hoppas att ni alla hade en fin jul.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att mensen kom. Men skönt att du försöker hålla humöret uppe ändå. Tror också att det skulle vara värre om man lyckades och sedan fick missfall. Jag håller tummarna att du får göra ett FET så snart som möjligt. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vill verkligen inte få ett missfall. Så det känns endå okej att det inte tog sig på första. Ledsen blir man ju såklart, men man måste fortsätta för att kunna klara av resten av livets utmaningar. =)

    SvaraRadera