Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 12 december 2011

Ruvardag 2 eller 3?

Hur räknas det egentligen?
Jag har räknat med dagen som ägget sattes in som en ruvardag. Det kändes mer rätt.

Eller blir det ruvardag 0?

Hur som haver så är ju mitt testdatum fortfarande 26/12 - en evighet tills dess ju. Kommer hinna vara jul och allt.
Jag förstår att vissa testar innan testdatumet. När vi försökte på egen hand brukade jag alltid testa med graviditetstest några dagar innan förväntad mens. Om det blev ett minus var jag iallafall beredd på att mensen skulle komma. Så då tyckte jag inte att jag borde bli ledsen. Visst, det kändes surt att mensen kom. Men jag började aldrig gråta eller så...
Tror att testerna hjälpte till med att förbereda en mentalt.

Nu känner jag mig kluven. Jag vill vänta till testdatumet - har lovat J det med.
Samtidigt som det skulle vara skönt att veta resultatet innan julafton. Men om jag tar ett test innan julafton är det minst 2 dagar för tidigt. Och det känns ju lite sådär...
Ska nog hålla mig till testdagen.
Men är lite orolig för att jag inte har min mentala fallskärm som jag brukar..

Om det inte lyckas har jag 5st i frysen. Det får bli min nya fallskärm!

1 kommentar:

  1. Jag kollade olika bloggar och folk räknar olika. Jag körde med ruvardag noll på insättningsdagen. Motigt, men ville inte vara överoptimistisk. Sen testade jag minus på ruvardag 10 (din ruvardag 11). Vänta i alla fall till efter den dagen tycker jag :-)
    Jag tycker du ska testa på julaftonsmorgonen!! Tänk vilken härlig julklapp! Jag tror stenhårt på att det blir ett plus för dig :-)
    Fast om det å andra sidan inte är plus kanske det är bättre att vänta till 26:e. Men det är SÅ svårt att inte testa innan ju!!
    Kram

    SvaraRadera