Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 15 december 2011

Slår slag i saken

Nu ska jag boka tid till vårdcentralen imorgon. Det är lika bra att gå och kolla upp om det är en uvi eller inte.
Det är ju inte alls bra med uvi om man är gravid.

Sen så var det en gång som jag var helt säker på att jag var gravid, men det var uvi. Det är lite av samma syntom jag får.
Ont i magen, yrsel och lite mer kissande.
Jag har de senaste dagarna haft lite molvärk i magen mixat med mensvärk. Har gissat på att det är Lutinustabletterna som gjort detta innan. Men tanken slog mig igår att det kunde ju vara en uvi.
Eftersom att tanken dykt upp en gång så går det inte att släppa den.

Är inne på ruvardag 6 nu (nästa gång jag ruvar räknar jag på det andra sättet...jag blir bara förvirrad). Bara ett par dagar kvar till tvåsiffrigt! Känns fantastiskt!
Idag var det alltså en vecka sen jag gjorde äggplocket.
Tiden går snabbare än vad man tror.

Vårdcentralen ringde upp medan jag skrev detta inlägg. Ska dit imorgon. Nu känner jag mig lite dum och oansvarig för att jag inte tog tiden de hade ikväll.
Jag har varit där på kvällstid ett flertal gånger förut och min upplevelse att läkaren som jobbar då oftast är ännu mer stressad än vad de på morgonen är. Och att man därför inte får samma typ av hjälp.
Då hoppas vi på att det inte är en uvi då. Om det skulle vara det så är det inte så mycket att göra åt saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar