Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 8 december 2011

Äggplock

Idag var vi som sagt på äggplocket. Det var en ny upplevelse. =)

Det började med att det tog tid att hitta en bra ven att sätta kanylen i. Jag har tunna och rullande ådror som ställer till det rejält ibland. Så det slutade med att jag fick kanylen på insidan av handleden. Vilket gick jättebra. Gjorde lite ondare, men inte så jättemycket.

Jag valde bort den lugnande tabletten som erbjöds. Kändes mig väldigt lugn i mig själv och tyckte det var onödigt. Jag är väldigt glad att jag struntade i den. Tror att man blir lite groggy av den. Sen så var det absolut inga problem med mina nerver. Var inte alls nervös faktiskt. Ställde in mig igår på att i slutändan så får vi kanske en liten efter allt detta, då kan jag hantera allt av någon underlig anledning!

Jag hade läst på familjeliv (som jag inte var så glad på idag) att bedövningen som man får i "kärleksgrottan" var en salva. Så när läkaren sa att han skulle lägga bedövningen så tänkte jag inte mer å det. Så jag fortsatte att prata med sköterskan. Sen så kände jag ett stick i kärleksgrottan. Fy satan vad ont det gjorde.
Bedövningen var tydligen inte alls en salva utan en spruta som stacks flera gånger på varje sida.
Alla vart lite förvånade av min reaktion. Skrek aj rakt ut för att jag var så förvånad. Sen så frågade jag vad han gjorde. Hahaha, det hela blev rätt komiskt.
Hade jag varit förberedd så hade det inte varit någon fara alls för smärtan var hanterbar. Min reaktion handlade egentligen bara om att jag blev förvånad, men i ärlighetens namn så gjorde det rätt ont oxå.

När ena sidan var nästan klar blev det lite dramatiskt. Jag blev väldigt yr och sköterskan blev otroligt nervös. Jag var snudd inpå avsvimmad ett tag. Yrseln höll i sig under resten av äggplocket och hysterin höll i sig lite.
Jag skämdes otroligt mycket och kände mig så himla dum.
När ingreppet var klart var de tvungna att köra in min säng i behandlingsrummet så att jag endast behövde ta ett par steg själv. 
Alla var jättesöta och jag kände mig verkligen väl omhändertagen.

12st ägg vart det totalt. Så himla roligt!
När hon från labbet sa det låg jag och återhämtade mig i behandlingsrummet. Jag vart så lycklig - jag var orolig för att man endast skulle få ut 1-2 ägg ur äggblåsorna totalt, och nu fick man ur fler än antalet äggblåsor man såg på vul:et! Så jag skrek rakt ut "Sa du T-O-L-V??"

J´s prov såg oxå bra ut. Så imorrn få vi veta hur många ägg som blivit befruktade. Så himla kul!!

Carl von Linné kliniken har verkligen världens bästa personal. Jag är väldigt glad för att vi hamnade där! Jag skulle lätt betala pengar för att gå där privat med. Rekommenderas starkt!!

1 kommentar:

  1. Vad bra att det gick relativt ok med äggplocket! Jag kände inte någonting alls av de där bedövningssprutorna vid livmodern, inte ens ett stick.

    Visst var det en häftig känsla när man fick så många fler ägg än man hade förväntat sig?! Jag tänkte att får man ut ägg ur hälften av alla äggblåsor får man vara nöjd och så fick man fler än vad de räknat till!

    Hade du ont igår kväll? Idag?
    Håller mina tummar att befruktningen av äggen går lika bra som äggplocket :-D
    Kram

    SvaraRadera