Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 12 december 2011

Ruvardag 3

Då har jag haft det befruktade ägget i min livmoder i 3 dagar. Har förstått att det inte är ett embryo än utan blir det nästa vecka.
Spännande.

Jag är lite kluven. En del av mig vill köra "all-in" (läs: gör redan) och läsa på olika gravidhemsidor om vad som händer de olika veckorna. Vilket är riktigt givande, jag lärde ju mig att det jag har i mig nu inte är ett embryo..
En annan del av mig vill ta det lugnt. Räkna med att det inte kommer att fungera för att dämpa smällen om det inte gör det.
Min ruvardag 14 är på julafton - visst är det typ då man brukar börja blöda. Kanske inte är en hit.
Jag tror dock att jag kommer kunna hantera det bra.

Jag ska nog gå "all-in" med en viss modifikation. Skiter det sig så gör det det. Vi har 5st ägg i frysen.

Pratade med vårdgarantin idag. Alla frysta ägg räknas med i försök 1. Så vi har i praktiken 6st försök på oss (om alla klarar upptiningen) på försök 1. Sen kan det ju vara så att man får fler till frysen under försök två...

Det skulle vara så mysigt att vara gravid vid nyår. Jag föredrar endå pommac!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar