Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 13 november 2012

Två månader

Idag är det Ellies tvåmånadersdag. Stora tjejen!!

Det firades med en två månaders kontroll. Hon väger nu ca 5200gr å är 56cm lång. Hennes motorik å allt de kollar ser bra ut med undantag för att hon verkar vara svag i nacken. Så det blir bakläxa på mig. Jag för lägga henne på mage mer.

Sagt å gjort fröken blev riktigt förbannad men det verkade som att hon fattade galoppen. Huvudet lyftes en kort stund. Nu ska vi bara öva upp musklerna så hon orkar längre stunder.

Behöver jag säga att hon vägrar att sova?? Hon sitter i den magiska babysittern å somnar till för att sedan vakna en snabbis igen. Envisa unge.
Jag har prövat alla mina knep. Sjungit en sockerbagare, vaggat henne, låtit henne stoppa in ansiktet i armvecket, mer basicgrejer som matat bytt blöja med mera. Lagt henne i sängen under sängmobilen med. Men nej.
När hon bli övertrött är det nästan omöjligt. Om jag skulle ta upp henne nu för att lägga henne i sängen skulle hon bara sova om hon får ligga på min bröstkorg. Då sover jag rätt dåligt då jag ligger på min vakt hela tiden.
Snart kommer hon log vakna gråtande, då är det bara famnen som duger.
Jag älskar att ha henne nära mig. Men när man sovit 6h på två dygn vore det såååååå skönt att få ligga själv i sängen å sova i 2-3h i sträck.
Gud vad det hade varit skönt!!

Jag som alltid varit mesig med mitt kaffe har minskat mängden mjölk å ökat mängden kaffepulver. Hahaha :)
Jag har oxå ökat från en kopp om dagen (högst 2) till 6-10st om dagen. Kaffe e gott å det gör gott :).
Det e kanske därför jag klarar mig så bra om dagarna annars.
För jag brukar inte känna mig såhär slut.

Det blir bättre. Å tänk vad jag kommer att uppskatta sömnen när jag väl för sova igen :).

Ledsen för det gnälliga inlägget. Det har varit en tuff kväll med en ledsen övertrött bebis å en övertrött mamma. Pappan har även han varit supertrött
Är det någon som lagt sömnpiller i vårt kranvatten?

När fysiskt illa för att jag är så trött. Hade jag inte hatat att kräkas så hade jag gjort det för längesen.

6 kommentarer:

  1. Hej där.
    Men visst var det oss du stötte på =).
    Hehe , vad kul.
    Och bry dig inte om att be om ursäkt, jag är minst lika förvirrad jämt och ständigt.

    Vad skönt att allt gick bra på kontrollen. Nacken kommer. Träna en liten stund varje dag så ska det bli bra =). Matilda hatar ff att ligga på mage, men med korta stunder per dag, tills hon blir ledsen, får hon ligga på mage.

    Det där med sovrutiner... Funkar inte riktigt som man själv vill men det är bara att rätta sig efter dem. Och det blir bättre. Inatt fick jag sova 8 timmar =). Men det är iof lyx.

    Ha en fin dag. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen jättekul!! Hade varit lite skojigare om man insett det på en gång. Då hade vi kunnat hälsa som folk (läs jag =).
      Tack för peppet. Vad du är gullig!

      Lade henne på mage igår å då kändes det som att hon förstod hur man skulle göra. Så nu lyfter hon på nacken..korta stunder. Så nu blir det träning så att hon blir starkare.

      8h låter helt fantastiskt! I ärlighetens namn så klarar jag mig rätt bra på att sova 3h åt gången. Det är bara tufft när det blir mindre än så. Då tycker man att man aldrg får sova. Men som inatt - när jag fick sova rätt många timmar fast inte i sträck. Så känns det som att man klarar sig bra. Känner mig pigg och levande.
      Undrar hur det skulle kännas om jag sov 8h...hahaha. Ska bli spännande å se i framtiden =)

      Kram

      Radera
  2. Och grattis till Ellie, förresten.

    SvaraRadera
  3. Har du testat köra vagnen över tröskeln när hon är övertrött? Funkar på Emil, men olika från gång till gång om man ska köra snabbt, långsamt eller mitt emellan :-)
    Det är ju såå drygt när man ser och vet att de behöver sova, men inte verkar kunna slappna av.
    Hoppas du hittar en lösning för Ellie! Man blir ju lite (mkt) trött själv om de inte sover...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en metod som säkert hade funkat här med. Men jag lämnar barnvagnen i barnvagnsrummet numera. Vi bor två våningar upp utan hiss (hatar det!!) och det sägs ju att dagens vagnar inte klara att stånkas upp och ner för trappor. Min vagn har börjat gnissla lite, så då var det bara att bita ihop å lämna vagnen där nere.
      Det är lite synd då Ellie sover himla bra i vagnen överlag.
      Jag kommer nog komma på något smart någon gång. Man tycker ju att man testat allt, vilket man säkert inte har. En vacker dag kommer det bara klaffa. Då du..då ska jag föra anteckningar så att jag inte glömmer det.

      Härligt att du hittat en metod som funkar på Emil. Vad kul att hastigheten varierar hahaha, vad de kan få för sig.
      Kram

      Radera