Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 18 november 2012

Spännande nyheter

En tjej som jag lärt känna genom denna blogg som jag bryr mig om hade skickat ett mail till mig inatt.
Hon har som jag haft mycket komplikationer under sin graviditet och har varit "sängliggande" (samma som jag där hon valt att röra sig så lite som möjligt under sin sjukskrivning med ordinerad vila) under halva sin gravidtet. Det blev aldrig något cerclage för henne vilket i min värld skulle göra det hela mycket tuffare psykiskt.
Hon har klarat det galant och jag är riktigt stolt över henne för att hon klarat det så bra som hon gjort!

I mailet som jag mottog inatt stod det att hennes vatten har gått. Att just vattnet går är vanligt bland oss med svaga livmoderhalsar.
Hon är såpass långt gången att hon blir igångsatt på måndag (IMORRN!!) om det inte sätter igång av sig självt. Precis som för mig alltså. Hon är i 35+1 idag, så på måndag är hon i 35+2.
Så allt kommer troligtvis gå som på räls!!

Jag är så glad för din skull M att du lyckats knipa så länge. Hoppas, hoppas, hoppas att allt går bra nu med både förlossning och efteråt. Jag tänker på dig!

Lite kul. I mailet skrev M att hon var i vecka 35+1 men om man går enligt sjukvårdens räknesätt så är hon i 35+0. Vet inte om jag nämnt det tidigare. Men det störde mig otroligt mycket att sjukvården inte räknade med att det var skottår i år. Så när jag låg på sjukhus och räknade ner till viktiga 23+0 så var de en dag efter...vilket var helt fel eftersom att skottdagen faktiskt existerar.
Det blev alltid diskussioner som jag såg till att vinna. När jag passerat vecka 28+0 så lät jag de hållas. Då gav jag liksom upp, och det kändes inte lika viktigt. =)

STORT LYCKA TILL M!!!

Massa kramar till dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar