Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 22 november 2012

Byta blöja på natten

Jag matar alltid Ellie i vardagsrummet. Detta e för att J ska få så mkt sömn som möjligt.
Eftersom jag matar med flaska blir det lite ergonomiskare med.
Vårt vardagsrum e riktigt kyligt på nätterna nu för tiden.
Så när jag ska byta blöja på liten så håller hon på att frysa ihjäl.
När hon fått sin köldchock har hon lite svårt att somna om.

Hur gör ni?

Känns som att hon verkligen måste hanen ny blöja såhär vid 3-tiden. Annars så störs hon av den. Eller så skulle den säkert läcka. Den e oftast redligt full vid den här tiden.

Tycker lite synd om henne när hon blir så kall. Å då har jag på henne hennes filt på överkroppen.
Så tycker jag synd om mej som inte för hoppa i säng bara för att liten blivit kall. Hon e ju dödstrött egentligen.
Svårt.

1 kommentar:

  1. I början bytte vi alltid på natten. Då bajsade han 12-14 gånger per dygn (nu ca var femte dag...) så vi ville byta då. Nu byter vi aldrig förrän på morgonen. Händer att första blöjan är torr!! Fast nästa blöja är TUNG så efter frukost kissar han massor. Han somnar lättare om nu när jag ammar i hans rum och det är kolsvart och vi inte byter blöja. Så gör vi :-)

    SvaraRadera