Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 15 november 2012

Sicken sömtuta

Igår på mammaträffen insåg jag att Ellie kanske sover mer än andra barn. Jag har ju insett att hon är trött när hon är sådär gnällig. Så nu försöker jag söva henne flera gånger per dag med..även om vi inte är ute med vagnen. Och hjälp vilken skillnad.
Det kan ju såklart ha å göra med att hon inte är så förstoppad längre. Men vilken glad liten bebis vi fått.

Nu har hon "vilat" sen typ 11. Jag har hunnit med massor.
Det är nästan så att man hoppas på att hon vaknar nu snart. Hon rör ju på sig hela tiden nästan...men så somnar hon om.
Hon är en sömntuta..precis som hennes mamma.

Om jag får ligga i en säng under ett täcke somnar jag även om jag inte är ett dugg trött. =)

Denna bild tog jag på henne precis innan hon somnade nu. Hon älskar sin sängmobil!! Det är himla praktiskt då hon kan ligga nöjd där i ett par minuter medan jag fixar med annat (typ gör kaffe).
Det funkar inte så bra med spjälskyddet bara, men vi har valt bort det estetiska..


4 kommentarer:

  1. Jag förstod det också för inte så länge sedan. Att man måste hjälpa dom ofta att sova. Och som du sa, vad mycket bättre humör de får såklart! Att ingen, tex bvc sagt det... .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i. Det borde bvc kunna informera om. Den tanken slog mig inte alls på nästan två månader liksom. Ellie är verkligen som en helt annan bebis när hon fått sova bra. Direkt när hon blir trött börjar hon gnälla och är allmänt missnöjd. Då funkar ingenting om det hunnit gå för långt.
      Nu när jag lärt mig signalerna så kan man undvika att hon blir alldeles för trött. Vilket är skönt =).

      Sover din bebis i vagnen? Ellie sover i vagnen men vaknar lätt när vi är i butiker. Synd det.
      Kram

      Radera
  2. Underbart med en sovande unge!:) Är helt förvånad över att Hilma sover som hon gör för Elmer sov inte ett smack när han var baby. Knappt ens nu...:) Men som du säger, de behöver sova några ggr per dag. Elmer sov länge tre ggr per dag och sen två ggr och kanske för 2 månader sen började han sova bara en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahha, ja det är jätteskönt!! Nästan så att man inte vågar säga hur skönt det faktiskt är =).

      Konstigt att det kan skilja sig så mycket mellan barnen. Det är intressant att de är såpass olika individer redan i bebisstadiet. Det måste vara väldigt kul med ett syskon att just se den skillnaden. Kan tänka mig att det blir en smärre chock när det som alltid funkade med 1:an inte fungerar på 2:an, hiihi.
      Kram

      Radera