Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 4 januari 2012

Ägglossning tidigast 8/1

Jag fick tag på kliniken idag. De öppnade 10:00 och jag ringde på minuten. Ändå så var det 3st i kö före mig.  Men fram kom jag.

Fick beskedet att kliniken har stängt i helgen (vilket var väntat) och att labbet har stängt fram tills på tisdag.
Det sista var jag inte direkt beredd på. Tre dagar efter utslag på ägglossningstesten är det dags för insättning.

Det kändes lite sisådär. Jag borde ha ägglossning vilken dag som helst nu. Och om vi ska hinna med ett försök denna månad så kan jag tidigast ha ägglossning på lördag. Men på tisdag är det omöjligt för mig att få ledig på jobbet. Så det bästa vore om jag kunde få ägglossa på söndag. Om jag ägglossar på söndag så ägglossar jag 16 dagar efter senaste mens. Vilket kanske inte är omöjligt, men det känns lite som att det blir tufft.

Om vi inte får försöka denna månad så är det inte hela världen. Jag går inte under. Men jag skulle väldigt gärna vilja det.
Allt händer av en orsak. Jag är fortfarande övertygad om att vi kommer att bli gravida. Och jag blir lite otålig. Samtidigt som jag finner en stor tröst i att vi KOMMER att bli gravida.
Det har nästan blivit som ett mantra.

Håll tummarna för en sen ägglossning nu då.

Kram

4 kommentarer: