Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 23 januari 2012

Tidiga tecken - Ruvardag 10

Jag måste säga att det inte var en direkt överraskning att jag var gravid. Jag sa natten innan vi testade till J att antingen är jag gravid eller så har jag urinvägsinfektion igen. Sist jag hade UVI vart jag otroligt dålig och mådde precis såhär. Behöver jag säga att vi försökte få barn då och att jag var tvärsäker på att jag var gravid - vilket jag inte var såklart.

Så därför misstänkte jag att det kunde vara en uvi nu med. Men magkänslan sa mig att det var något mer.
Natten till torsdagen kunde jag inte sova. Jag mådde illa konstant. Hur jag än låg. Jag har lätt att må illa (svårt för att kräkas som tur är), men alltid när jag mår illa släpper det efter ett tag. Denna natt somnade jag av utmattning och vaknade flera gånger. Varje gång jag vaknade mådde jag otroligt illa.

Illamåendet har faktiskt hållt i sig. Och jag mår fortfarande illa när jag vaknar på natten. Men efter gårdagens resultat så mår jag så bra av att må illa. Jag vill nästan må mer illa än vad jag gör!
Jag läste nånstans att de flesta börjar må illa efter vecka 6. Men vissa gör det tidigare än så.
Det förvånar mig inte att jag ligger i den senare gruppen. Men som sagt - jag är SÅ tacksam.

Mitt testdatum är på fredag. Då är jag ledig. Jag ska testa då igen. Sen ska jag ringa kliniken. Sen vet jag inte när jag ska ringa min mamma och syster. Vill göra det mitt på dagen. Men då jobbar ju mamma. De vet ju att jag har testdatum då.. Svårt.
Anledningen till att jag inte kan göra det på kvällen är för att jag dumt nog lovat bort mig på afterwork.
Hur i alla dar ska jag förklara att jag inte dricka alkohol? Vi bestämde detta innan jag var hos kliniken (då trodde jag chansen att bli gravid var väldigt låg). När vi bokade datumet sa vi att vi skulle dricka floder med vin. Hoppsan.
Funderar på att säga att jag äter antibiotika eller nåt... Hur hade ni gjort?
Känner mig inte som den smartaste tjejen på jorden.

Tack för era tummar hörrni. De verkar verkligen vara magiska.

Kram

1 kommentar:

  1. Vill önska dig stort lycka till!
    Som anledning att inte dricka på AWn skulle jag nog ta bilen (ett tips om du har bil!) och säga att jag ska upp tidigt morgonen efter, eller så kan du ju säga att du äter antibiotiska och om någon undrar för vad, så ja varför inte för urinvägsinfektion.

    www.langtanefterettbarn.blogspot.com

    SvaraRadera