Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 11 januari 2012

Frysåterföring 1 - Fredag den 13e

Lite kul att vårt första frysförsök är fredagen den 13e. Den första i år. Det kan ju vara kanonbra.
Jag ser fram emot detta så himla mycket. J har tagit ledigt. Så allt känns perfekt!

Imorse när jag testade vart testet negativt. Konstigt va! Det var tur att jag tog bilden igår, annars hade jag aldrig trott på att den verkligen var en glad gubbe. 
När jag frågade sköterskan på kliniken sa hon att vissa har väldigt kort tid av (det där hormonet som man inte kommer ihåg...lth??) den stegring som testet ger utslag på.
Det var tydligen otroligt ovanligt - men absolut möjligt.
Hon sa oxå att det inte riktigt kan finnas någon annan förklaring för detta...

Jäklar i min lilla låda vilken tur att jag testade igår kväll. Tack snälla Esther för din kommentar!!
Tänk om jag hade missat ägglossningen denna månad. Hade blivit så besviken.
Jag hade nog försökt vända det rätt snabbt och försöka gå ner de dära 2 kilona som jag så gärna vill gå ner.
Nu lägger jag hårdträningen lite på hyllan igen.

Tydligen så finns det en rätt stor chans att frysförsöket ställs in. Lilla embryot ska överleva tiningen och fortsätta att dela sig. Sen kan det vara så att den är lite seg - då väljer de att odla den en dag till. 
Så det finns fortfarande en möjlighet att det blir på lördag. Och det finns en möjlighet att det inte blir något alls.
Den dagen den sorgen.




3 kommentarer:

  1. 13e är en BRA dag. Min mormor är född den 13 och jag hade testdag den 13. Jag tror du blir gravid den 13e!!!
    Måtte upptiningen gå bra! Det måste vara skitjobbigt om man kommer in och det inte gått att tina :-/
    Men nu är det ju TURDATUM. För säkerhetsskull håller jag mina tummar, tår och allt som går att hålla!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande. Hoppas verkligen att allt går bra. Jag håller också lite tummar och tår. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var så lite så ;) är bara glad att kunna hjälpa till.
    Jag håller tummar o tår nu för att allt funkar som det ska och att du blir gravid!
    Kram!

    SvaraRadera