Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 4 januari 2012

Kan det bli tvillingar?

Jag har bestämt att vi ska leva på som vanligt denna månad. Det vill säga att vi inte ska skydda oss något vid ägglossningen. Speciellt inte nu när det inte är säkert om det kommer att bli ett försök denna månad.

Men hur blir det då?
Man tycker ju att ägget i min naturliga cykel (om det kommer från vänster äggstock) borde kunna bli befruktat. Och det kan ju oxå vara så att vi faktiskt hinner med ett frysförsök. Och då kanske vi även lyckas med det.
Då måste det väl bli tvillingar?! Det är min kära man och jag osäker på om vi vill. Mestadels ligger osäkerheten i att det innebär mer komplikationer osv (det har hänt min syster en massa hemskheter i en av hennes graviditeter som jag absolut inte vill händer oss).
Men jag vill ju inte missa chansen att bli gravid på något sätt.

Eftersom att vi endast blivit gravida 1ggn på 2år så känns det som att chansen att det blir tvillingar är väldigt liten. Om det skulle bli det får vi ta det som en välsignelse. Då får vi användning av fler av namnförslagen.

Jag har förresten lite känningar i vänster sida. Hoppas att det är så att det är ett ägg där. Väx till dig lilla ägget.
kan den naturliga cykeln boostas av att man gjort äggplock månaden innan? Tänkte att äggstockarna kanske har lite monsterkraft kvar. 
Vi får väl se.


Nu hörrni, nu är det snart helg igen. Yeey!!

Kram

1 kommentar:

  1. Det har jag ingen aning om... men det låter ju inte helt orimligt! Fast då ska man ju lyckas bli spontangravid samtidigt som man sätter in ett befruktat ägg. Personligen känns det ju som mer troligt att man vinner högsta vinsten på lotto ;-)
    Ja, tvillingar är både för- och nackdel. Hu så jobbigt första tiden, men vad härligt när de växer upp och har glädje av varandra. Men jag föredrar nog en i taget jag med :-)
    Det är ju inget man kan påverka (om man inte väljer att avstå sex helt ett tag då...) så det är väl bara att vänta och se vad som händer.
    Hur blev ni gravida första gången? På egen hand eller med fertilitetshjälp?
    Kram

    SvaraRadera