Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 9 januari 2012

Nähepp..

Ingen ägglossning idag heller.
Ska ha en ledig dag denna vecka så jag lyckades nästla mig till att få vara ledig på fredag.
Ibland känner jag mig som ett geni. =)

Jag hade missuppfattat det hela lite. Min kollega ville vara ledig nästa fredag. Så vi bytte lediga fredagar med varandra.
Så nu hoppas vi på att den envisa ägglossningen dyker upp imorrn då.
Annars jäklar blir jag lite arg på min kropp. Hur svårt kan det vara att ägglossa? Känns som världens mest simplaste grej.

Jag får ju ägglossning varje månad. Det är bara det att äggen inte kommer igenom äggledarna sen när de ska vandra nedåt.

Mina tidigare graviditeter (två) var spontangraviditeter. Varav den ena var för 8 år sedan, då gjorde jag en abort...var helt fel i tiden och jag var alldeles för ung.
Den andre var maj 2010. Då fick jag missfall på morsdag.
Förstår ni varför jag inte var förvånad för att min mens kom på julafton efter första ivf försöket. Det blir bara så med mej - för att få vara lite bitter. =)

Nu tror jag (hoppas grymt mycket) att ägglossningen är på väg.

Kramkram

2 kommentarer:

  1. Åh, hoppas hoppas!! Vad händer om du vill ha insättning på helgen? Har de inga akuttider för sånt?
    Håller tummarna idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jodå, det ska de ha. Tycker egentligen att det skulle vara rätt skönt att få komma dit under helgen. Vår första insättning var på en lördag och då var det en väldigt lugn och behaglig stämning där.

    SvaraRadera