Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 16 januari 2012

Ruvardag 3

Nu har vi nått dag nummer 3.
Det känns bra. Samtidigt som det känns lite jobbigt. Eller...ganska jobbigt.
Vi vill så gärna att det skulle bli nåt nu. Och jag pendlar verkligen mellan att tänka på det konstant. Det känns lite bättre än förra gången. Det är alltid nåt. =)

Jag har bytt taktik helt och hållet iallafall. Förra gången så tog jag det väldigt lugnt. Låg i soffan mestadels och gick inte fler steg än absolut nödvändigt (iallafall första veckan).
Denna gång har jag promenerat på som en liten gnu. Igår vart det en spontan promenad på lite över en mil.
Vi var på brunch med goda vänner och kände att vi ville ta en liten promenad för att smälta maten. Denna lilla promenad vart alltså ganska lång.

Jag märker att mitt tålamod är lite kortare på jobbet. Jag älskar struktur och ordning. Jag har lätt för mig att lära mig och jag har ett riktigt bra minne (när det gäller arbetet iallafall). Så nu jobbar jag med 3st virrpannor (och en oengagerad en) . De är oftast riktigt goa och söta och vardagarna flyter på väldigt fint. Men allt som oftast är det jag som gör allt som dyker upp hos oss.
Jag var ju ledig i fredags och då var det som att tiden stått still. Vi hade fått in mail på mail med beställningar, men det var ingen som hade tagit tag i dem. På det så var frukosten sen (vi får frukost på jobbet varje måndag) och då var det bara att hälsa häxan välkommen.
Till slut blev jag så frustrerad att jag låste in mej på toan för att andas lite. Få lite lugn.
SMS:ade J som oxå hade en dålig dag. Vi kunde vända varandras dåliga dagar så att det blev komiskt. Vilken tur att jag har han

Det märks tydligt hur mycket detta påverkar en psykiskt. Jag brukar vanligtvis ha riktigt bra tålamod.
Man får väl hoppas på att det blir bättre.

Nu har jag skrivit av mig. Nu känns det mycket bättre

1 kommentar:

  1. Jag tror att det kvittar vad man gör. Vill det befruktade ägget stanna så gör det det. Oavsett om man hårdtränar eller bara ligger still :-)
    Jag frågade specifikt om ridningen och då sa hon att gör allt det du mår bra av!
    Så gör du det du vill och känner för :-)

    Jobbigt att bli så frustrerad på jobbet. Ibland är det helt enkelt bäst att göra allting själv känns det som... Fast det kanske är ett BRA tecken att du har sämre tålamod?! ;-) Hoppas hoppas lill*n stannar!

    SvaraRadera