Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 19 januari 2012

Tjuvtestat

Det är förstås tydligt för oss oxå att det tidigt att tjuvtesta på ruvardag 6. Men vi kunde inte hålla oss. Jag blev så otroligt ledsen när vi fick minuset vid förra försöket.
Och jag vill skydda mig själv genom att testa när jag är ledig.
Idag är jag ledig. Sen så jobbar jag varje dag tills på torsdag.
Om detta försök inte lyckats så kommer mensen troligtvis hinna komma innan fredagen (vilket oxå är min testdag).

Jag har googlat som bara den för att se när de misslyckade frysförsöken brukar visa sig. När kommer mensen? Jag har även googlat för att se när man tidigast kan plussa under frysförsök. Men hittar inga bra svar.

Eftersom att jag inte tar några mediciner alls så finns det inget progrestoron som göt att mensen blir sen.
Därför ska man testa tidigare än vad man skulle göra om man gör ett färskförsök.
Att göra ett försök i en ostimulerad cykel känns rätt skönt. Samtidigt som man blir lite extra nojjig när man tänker på det.
Tänk att min kropp ska sköta detta själv. Hoppas att den klarar utmaningen den har fått.

Att ruva är en speciell grej. Dagarna går verkligen så långsamt. Jag - vill - bli - gravid! Kan min lilla livmoder inse det och samarbeta!?

För att se vad jag har för symtom(extremt få):
Känns lite annorlunda i magen, vilken kan ha och göra med att jag har haft lite svårt att gå på toa.
Ilningar i boobsen (väldigt lite och började igår), normalt sett innan mens ömmar de. Inte ilar
Och det var det....

Om mensen kommer så borde den komma 14 dagar efter ägglossningen. Vilket är på tisdag. Om det stämmer så testade jag inte så tidigt som om man räknar fram tills på fredag (vilket är 3 dagar efter BIM).
Känns nog dessvärre lite kört.
Om det inte lyckas nu så är det så jävla orättvist.

4 kommentarer:

  1. Det SKA bli ett plus denna gång. Det har jag bestämt. Tror bara det var alldeles för tidigt att testa. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det bara var för tidigt. Jag testade ju också minus (dag 9 har jag för mig). Deppa inte nu. Det SKA gå denna gång!! Mina tummar är ju blå nu... släpper dem inte en sekund!
    Du får inte deppa förrän om du får mens OCH minus på testdagen. Tänk positiva tankar. Det MÅSTE funka nu! KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas på att det är er tur nu! Håll ut några dagar till! snart är det dags för testdag på riktigt!
    Kraam

    SvaraRadera
  4. Tack snälla snälla ni. Jag hoppas så att det blir ett plus denna gång.
    Kram

    SvaraRadera