Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 13 januari 2012

13 jan 2012 - Frysåterföring 1

Nu sitter jag här. Med ett perfekt upptinat embryo i min livmoder.

Vi åkte till Uppsala med god marginal. Hela resan och den tid vi spenderade i Uppsala City var jag supernervös. Tänk om de skulle ringa och säga att det inte skulle bli nåt.

När vi är inne i en affär händer något fantastiskt. Min makes telefon ringer och det är ett företag som han väldigt gärna vill jobba för. De sa att de har en tjänst som blir ledig snart. De berättade vad den innebär och de frågade om han ville söka den. J trivs otroligt bra på sitt jobb, men har alltid dragits mot detta företag. Så det var otroligt roligt för honom. Jag blev så himla glad för hans skull.
Just då ändrades allting. Jag ville såklart över allt annat att det skulle bli ett lyckat återinförande idag. Men om det inte skulle bli av hade jag endå något positivt som hade hänt idag. Pressen försvann på ett sätt.

När vi kom till kliniken så berättade läkaren att allt såg bra ut. Han formulerade sig såhär: "Det här är det bästa vi kan åstadkomma". Det lät ju bara för bra för att vara sant.
Han berättade oxå att av våra 4st eskimåer vi har kvar i frysen är 3st 5-celliga (det 4e är 4-celligt). Det var tydligen inte så jättevanligt och det skapade bra förutsättningar för om detta inte skulle fungera. Han sa att det visade att de är delningsbara, och att de dessutom gör det snabbt. Toppen!
I rummet där de gör återinföringen berättade labbtjejen att embryot såg precis lika bra ut som det gjorde när det frös ner. Det händer tydligen rätt ofta att de tappar celler och lite sting.
Så allt kändes så himlans bra.

Det snöade, J fick ett sådant roligt samtal och att vi fick göra vårt första frystöterförande - det måste bara betyda att 13 är ett bra datum (precis som "Lilla jag " sa). Att det är fredag den 13e verkar bara ha gett oss lite extra tur.

Jag tar inga mediciner alls nu. Kroppen får sköta detta som det vore en naturlig graviditet. Det var därför man satte in lilla eskimån 3e dagen efter ägglossning. Lilla embryot är ju 3 dagar gammalt idag (i tinat format).
Vi pratade lite om det på hemvägen. Om det skulle lyckas denna gång och vi får en liten bebis så skulle det kunna bli så att vi kan nämna till den att den har varit fryst en månad. Inte alla som kan säga det ;).

Testdatumet blev 27/1. Oj jössanens!!

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Då hoppas vi på plus den 27e då!! :-D Det är ju SNART!!!
    Själv har jag redan intagit sängen. Känner mig som världens bästa sambo...eh NOT;-) Men sova är ju det bästa som finns! Ja, näst efter att bli gravid...Hoppas hoppas hoppas den lill* håller sig kvar nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om precis två veckor =). Tänk om man kunde snabbspola tiden nu.
    Sov så mycket du kan, och ha inga skuldkänslor för det. Det kommer att vända, och då komemr du bli världens bästa sambo.
    Det händer mycket i din kropp just nu.
    KRAM

    SvaraRadera