Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 27 januari 2012

15/2 2012 - Ultraljud inbokat

Huejda mig vad känslosamt det var att ringa kliniken och berätta att jag testat positivt på testdatumet. Rösten höll nästan inte..
Testet idag var väldigt starkt. Jag vet faktiskt inte vilket streck som är kontrollstrecket och vilket som teststrecket.
De är lika starka.

Jag har fått en tid för ultraljud den 15/2. Nu börjar ännu en nedräkning.
J är på jobbet och jag är ledig. J håller på att ringa sin mamma nu. Min mamma hade inte riktigt tid att prata. Typiskt.
J ska ringa mig när han har pratat klart med sin mamma. Så nu väntar jag på det. Så kan jag ringa min syster.

Vi har berättat för vår släkt och några vänner om vår behandling. Så de är medvetna om att vi har testdag idag.
Min syster har nyfiket ringt hela veckan för att se om vi testat tidigt. Vi har ljugit och sagt nej. Vilket känts otroligt dumt. Men första delmålet var just idag! Dagarna fram tills idag behövde vi nog ha i fred. Så vi kunde smälta allt.

Denna dag är en riktigt bra dag!!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Om du tyckte det här var känslosamt så vänta bara till 15/2 när ni får se lilla hjärtat picka... ;-)
    Typiskt att din mamma inte hade tid. Kul att få berätta för alla!!
    Jag har också småmörkat lite för min syster ibland. Hon har varit den enda som vetat om det från början. Men ibland vill man bara ha vissa saker helt för sig själv ett tag. Få suga lite på karamellen :-)
    Kram å grattis igen!

    SvaraRadera
  2. Jössös amalia. Ja det besöket lär bli intressant =). Tack!
    Kram

    SvaraRadera