Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 4 juni 2012

Tjugotvå millimeter

Vi var på en ultraljudsundersökning idag.
Först kontrollerade de barnet. Hon mår bra. Allt med henne är normalt.
Vi fick även honom att dubbelkolla könet. Han trodde oxå att det var en tjej. Då blir det en rosa topp på vagnen :).

Han gjorde även ett vaginalt ultraljud.
Tappen (eller livmoderhalsen, är osäker) är nu 22mm - som är stängd alltså.
När jag åkte till sjukhuset den 18e var den ynka 7mm för att dagen efter inte vara stängd alls.

Så det känns som en klar förbättring.
Känns så himla skönt.
På torsdag ska vi träffa läkaren som gjorde operationen igen.

Imorrn är vi inne på vecka 23+0.
Nästa mål är att hon ska stanna inne i magen till vecka 30+0.
Målet efter det blir 36+0, vilket även e veckan då cerclaget troligtvis kommer att klippas upp.
7 veckor till minst med andra ord. Känns inte omöjligt.

Kram

3 kommentarer:

  1. Skönt att det ser så bra ut! Skönt också att hon verkar må bra där på insidan :-)
    Ahaa, vecka 36 - jag anar att du tänkte skynda på lite så att du kommer ikapp ;-)
    Det blir ju toppen! Då har jag ju någon att bombardera med alla bebisfrågor sen!! :-D

    Hur är det annars? Har du några restriktioner? Är du sjukskriven och ska ligga still i minst 7 veckor nu, eller får du leva på som vanligt?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det e skönt. Det är fortfarande stor risk för prematurfödsel. Så jag e sjukskriven graviditeten ut.
      Chansen att jag kommer att gå 40 veckor är typ obefintlig. Så om vi håller oss till vecka 36 är det bra.

      Du är väl iallafall 6 veckor före mig? Förhoppningsvis hinner du få din lilla innan min behagar att komma ut =).

      Jag är sängliggande och kommer som sagt vara sjukskriven tiden ut. Jag får åka till sjukhuset, sitta och gå på toa och så. Annars ska jag ta det lugnt.
      Kram

      Radera
    2. Åh fy så tråkigt!! Ok om man får lalla omkring hemma och göra vad man känner för, men sängläge är ju inte alltför spännande. Hoppas ni har måååånga tv-kanaler ;-)

      Vecka 29+6 idag, så vem vet - du kanske får lite tidigare och jag går över jättelänge? De kanske föds samtidigt?! Vore lite coolt. Bara det inte är FÖR tidigt för er del... och jag vill ju inte heller gå över jättelänge.
      Kram

      Radera