Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 21 juni 2012

Försäkringskassan

Eftersom att jag e sjukskriven kommer jag att få ersättning från försäkringskassan.
Var lite nervös då man läst och hört så mycket negativt om dem.

Tänkte att det iallafall skulle dröja nån månad innan jag fick första utbetalningen å trodde jag skulle behöva försvara anledningen till min sjukskrivning.

Ni kan ju tänka er att jag blev förvånad när jag upptäckte att deras självservicesida på deras hemsida var extremt enkel.
Och att första utbetalningen skedde bara några dagar efter jag fått in alla uppgifter till dem.

Imponerad, ställd och glad var känslorna som tryckte undan allt negativt som jag kände innan.
Hoppas det blir lika enkelt när man ska söka mammapenning.
DET känns som djungel just nu. Det får vänta ett tag innan jag stressar upp mig för det :).

1 kommentar:

  1. Man börjar med att skicka in moderskapsintyget man får från barnmorskan. Sen får man hem blanketter om lön och anställningen som jobbet ska fylla i och man skickar sen tillbaka det.
    Så långt har jag kommit i djungeln än så länge. Resten vet jag inte än :-)
    Skönt att det fungerade så smidigt med sjukpengen!!
    Kram

    SvaraRadera