Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

måndag 18 juni 2012

På sjukhuset

Då var det dags för kontroll igen. Hurra!! Såg nyss min läkare å känner mej genast trygg.

Tycker att bebisen legat så långt ner de senaste dagarna vad jag än gjort så har det inte gått att få upp henne.
Så nu e jag tvärsäker på att hon fixerat sig. Kan de ens fixera sig så här tidigt?
Ja, jag vet ju som sagt inte ens om det e möjligt. Men det hindrar inte min hjärna från att tänka det värsta.

Hur långt ner brukar era små ligga?
Jag känner buffar i bäckenet och buffar mitt i magen. De mitt i magen är starkare. Därför tror jag att fossingarna e vid naveln å huvudet (och armarna) nedåt.
Suck.

Som sagt. Det e skönt att äntligen vara här!! :).

4 kommentarer:

  1. Min ligger med huvudet nedåt sen några veckor, men inte fixerad utan rörlig. Först är de rörliga, sen ruckbara och sist fixerade. Som jag fattat det blir de inte fixerade förrän mot slutet. Då kan man inte ens rucka på deras huvud. Tydligen brukar de gilla att ligga m huvudet ner (enligt min bm) när de ligger så tidigt så vi ska ju vara glada!!:-)
    Man vill ju inte ha en bebis som vill ut m rumpan först ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just det jag hade för mig. Att de vart fixerade på slutet, därför vart jag lite rädd. Men det verkar som du säger vara helt normalt. Hahaha, jaaa!! Man får vara tacksam för att det är rätt sida nedåt på bebisen.

      Ligger din med huvudet nedåt hela tiden eller rör han på sig så han ligger i sidled med?
      Kram

      Radera
    2. Verkar vara huvudet ner hela tiden, men rumpa, armar och ben virvlar runt hejvilt!
      Några dagar provade han att trycka in fötterna i revbenen men då tryckte jag tillbaka å efter det har han skött sig :-)

      Radera
    3. Haahahaha...vilken liten busunge. Vilken tur att han lyssnar på mamma sin =)
      Kram

      Radera