Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 17 juni 2012

Det här med att höfterna gör ont

Inatt vaknade jag nog iallafall en gång i timmen. Jag behövde byta liggsida.
Man blir lite lätt uppgiven när man sömnstrucken vänder sig om, så försiktigt som möjligt för att inte få sammandragningar, och inser att smärtan inte försvinner.
Vid två tillfällen la jag mig på rygg med böjda ben.
Kändes som att höfterna lade sig tillrätta. Som om de hade legat snett innan. Så himla skönt!! Efter ett tag var även det en omöjlig ställning och det var bara att börja om.

Jag tror att det kommer att bli mycket bättre efter jag rört lite mer på mig vilket blir på måndag.

Detta blev lite gnälligt. Även fast jag har ont så vill jag inte byta smärtan mot alternativet. Jag ligger gärna här i många veckor till. Hoppas bara att jag får sova ordentligt framöver.
Om jag inte får sova på nätterna så kan jag ju testa att sova en skvätt på dagarna.
Det blir nog bra tillslut :).

2 kommentarer:

  1. Dessvärre får man nog stå ut m höfterna när de väl börjat göra ont. Men det är ju begränsad tid! När bebisen är ute får man sova igen. Eller...ja man vaknar inte av ont igen iallafall :-)
    Perfekt om du kan sova på dagarna också ju!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det mest har att göra med att höfterna tar så mkt stryk när jag ligger på dem. Och som du sa e det bara en begränsad period :).
      Jag ska nog stå ut. Inatt sov jag nästan hela natten.
      Kram

      Radera