Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 19 juni 2012

Gravidförsäkring - TryggHansa

I slutet av förra veckan slog jag slag i saken och köpte en gravidförsäkring.
Det var lite klurigt att veta vilken vi skulle välja. Så J har gjort en hel del research på nätet och kom fram till att TryggHansa lät rätt bra.

När jag pratade med dem så lät det helt fantastiskt. Och jag gillade faktumet att de tar emot oss som vilka kunder som helst trots den komplikation vi har. Dessutom så gällde försäkringen redan nu. Så om förlossningen skulle sätta igång så skulle iallafall försäkringen gälla. De flesta gravidförsäkringar gäller from vecka 26+0.
Så jag ringde inte till några andra bolag.
Känns faktiskt jättebra.

Idag ska en av deras "agenter" (läs säljare) komma hem till oss på hembesök. Detta är för att se över vad vi har för försäkringar och se om de kan matcha de vi har.
Jag och J har pratat länge om att vi vill ha fler försäkringar som täcker det mesta. Så det är verkligen passande.
Och vi är ett par som går på sånt här till 100%. Samtidigt som jag kan känna att vi har inga ekonomiska bekymmer, så det är pengar vi kan avvara. Trots faktumet att det knappt händer något där man har nytta av försäkringen.
Känslan jag har är att det är lika bra. Better safe then sorry..liksom.

Om jag hade haft en livförsäkring (vilket jag velat) så hade jag kunnat få ersättning för de dagarna jag låg på sjukhus, det är inte en jättesumma. Men endå, då hade man fått "nytta för pengarna".

Nåja. Det ska bli intressant med hans besök. Så får vi se vart det leder.




4 kommentarer:

  1. Hej!
    En livförsäkring ger en förmånstagare en summa pengar om du dör.

    Jag tror du syftar på en sjuk&olycksfallsförsäkring.

    I övrigt står sig TryggHansas barnförsäkring sig ganska väl på marknaden, men om du vill samla allt på samma ställe och tjäna en slant på det så är det helt klart Länsförsäkringar du skall välja.

    /Martin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte nog fel där ja. Är helt oinsatt - ska bli skönt att den där killen kommer så man får lite insyn.
      Länsförsäkringar säger du, attans, de var det andra bolaget som jag skulle ringa till som jag valde att strunta i.
      Vi får se hur det blir ikväll.

      Tack för din kommentar!!

      Radera
  2. Ooooh! Glömde säga lycka till!
    Har själv tvillingar :)

    SvaraRadera