Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 9 juni 2012

Det här med oro..

Jag är rätt dålig på det här med att känna min kropp ibland.
På sjukhuset ringde jag på barnmorskorna för att se om jag hade sammandragningar eller ej. Till slut gav de J tips på hur han kan hjälpa mig att kolla detta. Om jag får onda sammandragningar som e regelbundna måste vi åka in och försöka stoppa dem.

När vi skulle lägga oss igår kände jag att magen var spänd och gjorde på gränsen till ont. Försökte känna efter om det var sammandragningar. Det gjorde ju inte riktigt ont, så jag ville avvakta för att se hur det utvecklades.
Det fortsatte och jag väckte J. Han kände på magen i en timmes tid och lugnade mig.
Nu tror jag att magen växer...att det e växtvärk.
Har känt av det idag med. Det känns lite som att jag stretchar en muskel. Är det så det känns med växtvärk?

Det var iallafall såhär jag kände på sjukhuset när jag ringde på barnmorskorna - och då var det aldrig någon fara.

Jag skulle vilja ha en maskin eller nåt som tolkade min kropp åt mig. Som typ lös rött när det var en farlig sammandragning.
Nu har jag ju iochförsig J till hjälp...

Snart är det tisdag och det innebär 24+0. Det i sig innebär att det bara e 6 veckor kvar till 30+0 som är nästa delmål.
Jag kan LÄTT ligga i 6 veckor till. Har ju redan leget i 3veckor.

Hur känner ni av att ni har växtvärk?

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag vet ju inte om det är växtvärk, men har antagit att det är det när hela magen spänns och det känns lite som den ska spricka. Lite sim om man druckit 8 liter vatten (inte för att jag testat det nån gång, men man kan ju tänka sig ;-) )
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det e så svårt att tolka kroppens signaler. Sen e jag sämst på att beskriva det jag känner.
      Nåja. :)
      Kram

      Radera