Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 12 februari 2012

Jobbar inte helg och om nästa vecka

Denna helg jobbar jag inte. Vilket känns lite konstigt. De senaste 3 helgerna har jag nämligen jobbat. Första veckan helhelg, andra veckan jobbade jag bara söndagen och tredje veckan jobbade jag helhelg.
Jag är helt inställd på att öka på min lön nu medan jag kan. Man vet aldrig vad som händer längre fram i graviditeten. Och jag vill ha en bra mammapenning överlag§

Så igår när jag var ensam hemma, för att J jobbade över (är vi hopplösa?), så vart jag så uttråkad. Jag fick lite spring i benen....kunde inte ens ligga och vila. Så jag mötte upp J på stan när han slutade. Vi åt lunch å mös.

Jag känner att jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen på senaste. Mest är det för att jag känner mig som en trasig skiva. Snart är det onsdag. Snart o.n.s.d.a.g. Snart....men inte tillräckligt snart...

Det som finns på min agenda idag och nästa vecka är -
Söndag: Till vårdcentralen för att kolla om jag har en urinvägsinfektion. Jag vet. Jag är hopplöst nojig. Men jag tänkte att det är lika bra att kolla upp det. När jag vaknar på morgonen är jag så kissnödig att jag har ont i magen. Så när jag har kissat så släpper inte kissnödigheten. Så det är det som gör att jag misstänker att det kan vara nåt.
Måndag: Inget direkt planerat
Tisdag: Alla hjärtans dag. Vi ska äta lite godare middag med efterrätt å mysa hemma
Onsdag: Den stora och efterlängtade dagen. Vi ska på vårt tidiga ultraljud. Vi båda är lediga från jobbet och planerar en heldag i Uppsala.
Torsdag: Vi ska äta på en restaurang som jag varit på med jobbet. Riktigt god mat. Fick ett bra erbjudande genom "krogveckan".
Fredag/Lördag/Söndag: Inget direkt planerat. Jobbar helg.

Denna vecka så kommer jag (om allt går som det ska) att få en ny tjänst på jobbet. Kan säga det här i och med att jag är helt anonym =). Om det går som planerat så kommer jag att bli chef för min arbetsgrupp och eventuellt kommer jag att få arbeta 50% på andra arbetsuppgifter än idag.
Känns riktigt bra att kunna öka på med erfarenheter innan man eventuellt går på mammaledighet. Nu får jag ju två till saker att lägga till på CV:t samtidigt som jag faktiskt får utvecklas - hurra.
Sen sa chefen något om löneökning.

Nästa vecka händer det alltså otroligt mycket!! Åh vad jag önskar dagarna går snabbt fram tills på onsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar