Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 22 februari 2012

Ingen alien längre

När man tittar på den lilla widgeten jag har som följer vår lilla bönas utvekling så ser man att den inte ser lika alien-aktig ut. Härligt!

Jag har bruna flytningar i stort sett varje dag. De skiljer lite i form och färg. Men jag är inte orolig längre. Vilket känns skönt.
Dock börjar jag bli trött på att gå runt med mensskydd. Jag skulle så gärna vilja att det upphör.

Är det farligt att gå med blod i livmodern för länge? Ska man försöka komma och kolla upp det snart igen?

Jag ska på inskrivningsamtal hos barnmorskan den 6/3. Tänkte ta det då. Då kommer vi även få tiden för kub. Känns så spännande. Vi ser fram emot det så himla mycket. Och det känns som att det är där man kommer att acceptera tanken helt - att allt är okej. Att vi ska få barn.

Kram

2 kommentarer:

  1. Ja, det var ju liksom där och då (KUBen) det blev lite mindre abstrakt! När man såg det lilla miraklet sparka runt och ha sig :-) Snart snart är det 6 mars!
    Förstår att det måste vara trist med mensskydd. Det är ju sååå härligt att slippa just den biten. Sa till sambon att jag kunde tänka mig vara gravid resten av livet om det innebär att man slipper mensvärken och allt det andra som hör till som böket med mensskydd etc ;-)
    Skönt i alla fall att det var normalt med blodet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såg att du också gått på Carl von Linne.. Visst är de alldeles fantastiska? :)

    Tycker lilla pyret på widgeten ser himlans söt ut!

    Kram och lycka till

    SvaraRadera