Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 3 februari 2012

Hälsosamtal - BB Stockholm

Jag är så himla glad för att J satte ner foten och att vi gick på detta.
Det var en gruppträff med 5-6 par till. Lite förvånande att det var så olika typer folk.

Idag var det snorkallt i stockholm. Vi hade nog upp mot -15. Huuuhuuuhh!!!

Kurslokalen var jättemysig. Tydligen så är deras hus bland det äldsta i gamla stan. Det kändes på atmosfären. Barnmorskorna var kanon!!!
Vi gick igenom om vad man får å inte får äta. Vad som händer om man dricker alkohol. Hur man ska motionera. Och fler världsliga saker som man undrar dagligen.
Vi fick ett par broschyrer och en bok för förstagångsföräldrar.
Åh vad kul det var!!

När det hela var slut så gick jag å pratade med barnmorskorna om mina bruna flytningar - det kunde ju inte skada att kolla med dem oxå tänkte jag. Och vilken tur att jag gjorde det. De vet redan nu att jag gjort en IVF, och de är verkligen experter på oss ivf:are (som jag fick känslan av).
Barnmorskan berättade att eftersom att jag såg hinnsäcken på vul:et igår innebär det att sannolikheten för missfall sjunker drastiskt.
Jag blev förvånad och påtalade att den ju var tom. Det spelade tydligen ingen roll.
Helt fantastiskt!! Så nu känns det nästan helt bra. Å ingen flytningar har jag haft *peppar peppar ta i trä* idag heller.

Imorrn ska vi till gynakuten för att lämna ett till blodprov så de kan se hcg-nivån. Är lite nervös.
Hoppas att det kommer att visa att allt går som det ska.

Kommer era symtom och går? Mina boobs tycker jag beter sig lite udda, jag har som mest ont å de e mest svullna mitt på dagen. Men på morgonen så är de lite mindre ömma och svullna..
Normalt?

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar