Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

söndag 16 december 2012

Varm bebis

Jag blir inte klok på det här med feber. Å mon bvc sköterska är inte till stor hjälp alls.

Jag har något minne av att Ellie haft en rätt låg kroppstemperatur innan. Sedan en dryg månad tillbaka har hon legat på 37-39 grader varje kväll.
När man googlar får man lite olika svar. Likaså när man bara frågar folk.
Över 37,5 = feber, åk in vid 38+. Det e det man hör å läser.

Frågademim bvc sköterska på mammaträffen i tisdags å fick ett flyktigt svar om att de kunde ligga högt i ett par dagar men inte mer än en vecka.
Då sa jag att det pågått i minst en månad.
Fick "Oj" som svar. Sen sa hon pr mig att sluta ta tempen då jag verkade bli stressad av det.
Där slutade jag lyssna på henne kan jag säga.

Idag hade Ellie 38,1 i feber. Vet inte vad jag ska göra. J är på väg hem efter bio. Då ska vi ta tempen på henne igen. Har den gått ner så ringer jag vårdcentralen imorrn. Har den inte det ringer jag sjukvårdsupplysningen.

Blir så trött. Vad kan det vara? Är det feber när de har över 37,5? Ger ni era små Alvedon då?

Stackars, stackars liten!!

Känner ni att ni kan lita på er bvc? Känns dom de bara spekulerar här. Det är ju en barnavårdcentral, varför måste jag då kontakta vårdcentralen?
Vår vårdcentral suger enligt mig. Därför har jag inte ringt dem tidigare.

Nu kommer skuldkänslorna igen. För att man inte förstår vad som e fel, å för att man inte har någon lösning.

Funderar på att byta bvc. Som sagt - kan du lita på din? Vad hade du gjort i en sits som mej? Överreagerar jag? Eller jag kanske underreagerar?

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Funderar på det. Vi ska ju flytta i mars å då kommer jag byta i vilket fall som helst.
      Frågan är om jag kan stå ut med henne tills dess.
      Kram

      Radera
  2. Svårt det där. Jag litar nog mer på mig själv än bvc. De tappade mitt förtroende lite när de tjatade om mjölkfri kost. Att jag inte ändrade kosten och ändå blev han bättre och bättre för varje vecka det lyssnade hon inte på. Sämst var han ju när han precis var född...
    Har tempat Emil nu eftersom han är hes och förkyld. 37,2 och 37,3. Jag tänkte ge Alvedon om det varit över 38.
    Men samtidigt vill man ju inte ge Alvedon en längre tid. 2-3 dagar, sen skulle jag vilja åka t någon läkare. Kanske ta blodprov och kolla crp så inte Ellie har någon infektion i kroppen.
    Hur är hon annars? Tröttare i gnälligare än vanligt eller som vanligt?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var å kollade sänkan den var normal. Så det e inte någon infektion.
      Hon sprattlar väldigt på kvällen. Så det kan vara det som gör att hon e så varm. Vet inte, känns lite sådär att man inte kan få raka svar direkt.
      Kram

      Radera