Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 4 december 2012

Kolik

Pratade med bvc idag (fick komma å väga skruttan med som går upp enligt sin kurva).
Det är troligtvis kolik. Pratade medvtvå olika sköterskor där den ena först var lite försiktig men avslutade med - "det låter onekligen som kolik". Medan min sköterska typ sa samma sak men avslutade med att säga att vissa barn e oroliga å då speciellt på kvällen.
Det är just det här dom gjort att vi gått så länge å trott att vi har ett oroligt barn. Det är därför jag känt mig som en sämre mamma. Mitt barn e oroligt å jag kan inte trösta henne.

Det e fel att säga men jag e glad om det är kolik. Då hade inte någon kunnat trösta sitt barn. Då har vi kanske en fin relation endå.
Jag skulle inte behöva fundera på att hon bara skrattar å ler drygt 1h om dagen.
Jag skulle inte heller behövs oroa mig för att hon skulle vara sent utvecklad. Det är kanske inte så kul att ligga på mage å träna nacken när du har ont i magen. Oftast ger hon bara upp.

Vi ska ta henne till en tjej som ger kolikbarn akupunktur. Det hjälper många barn. Hoppas att det hjälper lilla E.


4 kommentarer:

  1. Men hallå - du är väl ingen dålig mamma heller?!? Du är ju Ellies bästa mamma!!
    Kan ju inte finnas nåt enda barn som aldrig är ledset?! När min E gråter otröstligt så tänker jag att han känner ju iallafall att man finns där och att man försöker. Känns ju alltid bättre att hålla dem och krama, även om det inte botar. Gör man sitt bästa kan man ju inte göra mer! Frågar du Ellie är du en av de två bästa som finns i den här världen!!
    Kram och hoppas koliken ger med sig snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet. Det var bara det att när hon grät 80% av sin vakna tid så funderade man på hur mycket hon tyckte om en. Det har släppt helt nu :).
      Nu vet jag att jag e hennes favorittjej i livet :).
      Kram

      Radera
  2. Hallå en gång till! Jag är säker på att ni har en super relation.
    ! E diggar dig skarpt :-)

    Det är så att svårt med de små man känner sig osäker på allt, iallafall jag, men vi gör ju allt för dem och det måste ju vara gott nog tycker jag!

    Du bor väl i Huddinge, har du lust att träffas? Jag bor i Tyresö, vi kunde ta en fika i Farsta centrum kanske?

    Lisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt. Man gör det bästa man kan å det är faktiskt hur bra som helst.

      Jaaaaa!! Det skulle vara jättetrevligt! Farsta blir perfekt.
      Maila mej så kan vi bestämma dag å så. Dagsforenliten@hotmail.com
      Kram

      Radera