Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 4 december 2012

Man får allt fuska lite ibland

Det här med att ha Ellie på mage så att hon tränar nacken e jag faktiskt rätt dålig på. Hon är rätt svag i nacken när hon ligger ner. Men när man har henne i famnen kan hon balansera huvudet en bra stund.

Hur som helst. Idag bestämde jag mig att bita ihop och köra ett par minuter om dagen. När jag la henne på skötbordet låg hon med näsan ner och gallskrek. Hon var så ledsen. När hon väl fick upp huvudet så att jag såg henne så var det dreggel och snor överallt. Var nog inte så trevligt för henne.

Av en slump var jag ute i kungens kurva för att köpa julklappar till mina två systersöner på toys r' us.
Där såg jag en lamaze-matta med en tillhörande magtjosan. Man lägger henne på magtjosan så hamnar hon ett par decimeter från golvet.
Den fick följa med hem..

Väl hemma testade vi den nästan direkt. Kan ju inte påstå att det blev en favorit. Men det var inte babysittern heller i början och nu älskar hon den.
Så det gäller nog bara att inte ge med sej för snabbt.
Det kanske är lite fusk med en sån här magplatta, det skiter jag i ;)
Nu jäklar ska vi träna nacke.

Det bästa med maggrejen är att man kan bära med sej den utan den tillhörande mattan. Så jag hade henne i den en stund på sängen med. Tänkte ha den nära oss hela dagarna när vi e hemma. Så det bara är att sätta henne på den korta stunder flera gånger under dagen. Smart va.
Nu när jag skriver om det kom jag på att det måste vara skönare att komma från golvet nu när det börjar bli kallt med.
Bara fördelar med andra ord. Hejja!!

Nu dog batteriet i babyvakten (bebis och J sover) så jag antar att det är meningen att jag ska lägga mej med.
Vill bara skryta med att säga att bebis inte alls var på sovhumör när vi la henne i hennes säng. Hon var trött men ville inte sova. När J la sig så tog det inte många minuter innan hon somnade hon med.
På dagarna kan hon somna i sin säng själv - om hon inte är sjuk vill säga...då ska det sovas på mamma.


1 kommentar:

  1. Vad bra att du hittat nåt som funkar :-)
    Fusk och fusk...skit samma, allt som funkar är bra!
    Vad du är duktig som tar dig iväg till leksaksaffärer i julklappstider och folk som trängs!! Jag blir matt bara jag tänker på det och shoppar i princip ALLA julklappar via nätet ;-)
    Igår (förrgår?) klickade jag hem lite bitleksaker åt Emil också. Farligt med internetshopping. Alldeles för lätt. Klicketiklick så har man spenderat många kronor... :-D
    Kram

    SvaraRadera