Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 7 december 2012

Naken

Idag är J ledig. Efter jag ringde honom å var skogstokig igår bestämde han att jag skulle få åka iväg till stan själv idag.
Själv kände jag att jag har svårt att slita mig från min fina familj.

Nu har jag åkt buss å väntat på tåget...själv, utan barnvagn och inte gravid.
Herregud vilken ovan känsla.

Jag vet att det är en lyx att som mamma till en 3månadersbebis få såhär mycket ensamtid.
Så jag bestämmer mej för att njuta av tiden jag får. Ladda batterierna.

J tar hand om Ellie minst lika bra som jag. Å det e själviskt av mej att inte låta de ha egentid tillsammans.

Så här är vi nu..,

Ellie sov förresten hela natten igen. Gillar den här trenden. Tyckte det var lyx med 5h i rad. 8h i rad är ju bara rena drömmen.

Jag känner mej naken å som jag glömt något väldigt viktigt. Ska nog försöka vara rätt snabb ändå. Saknar de så det gör ont redan.
Andas...

2 kommentarer:

  1. jag minns också första gången jag for iväg själv. Helt sjuk känsla att vara...själv. :)

    Vi har också köpt pruttredskapet :) för Hilma får sånt magknip på kvällarna och gnyr och vrider sig och får inte ut vare sig prutt eller bajs. :/ Däremot fattar jag inte varför man inte får använda dem fler ggr än en. Borde ju göras så att man kan koka dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kände mej halv nästan. Så försökte man skynda sig på stan, men då ting det bara längre tid. Hahaha.
      Men det var lite kul att komma hem. Hon såg väldigt glad ut när hon såg mig.

      Jag brukar alltid massera magen lite innan jag använder pruttredskapet :).
      När man har pipen inne brukar jag lirka med den. Snurra på den och sen liksom vispa lite försiktigt med den. Då släpper det alltid!!
      Brukar även dra upp hennes ben under hakan å släppa på trycket. Då kommer det alltid någon pys med.
      Hoppas er lillas mage blir bättre. Man tycker ju så synd om dom.
      Men testa pruttisen igen. Det tog ett tag innan jag fick in snitsen med. Nu använder vi nästan ett paket i veckan, om inte mer...dyrt.
      Har läst att man kan koka dem men att de rekommenderar att man kör med en ny varje gång. Men min tur skulle hon säkert åka på en infektion eller så om jag testade att koka. Det e därför jag inte vågar mej på det.
      Annars hade jag nog kokat dem. Det blir ju som sagt rätt dyrt.
      Kram

      Radera