Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 20 december 2012

Är tetran boven i dramat?

Igår var vi på stan länge. Jag matade Ellie med det kokta vattnet jag hade med mej. Brukar ta med till en måltid.

Eftersom att vi var ute så länge så behövde hon matas en andra gång. Brukar alltid ha med mej två nappflaskor å tetra nan för säkerhetsskull. Vilket var tur igår då.

Nu e jag lite senil. Men jag tror att det var igår hon somnade tidigt å vaknade ledsen. Jag tog upp henne å hon la värsta rapen. Lät som en vuxen (händer extremt sällan) efter det var allt tipptopp å hon kunde somna om när vi la oss.

Idag har hon varit gnällig hela eftermiddagen. Lite kul med tanke på mitt tidigare inlägg.
Prövade att gå ut med vagnen å alla andra tricks. Inget funkade helt å hållet.

När klockan var sju var hon helt slut. Matade henne men fick inte någon rap. Jag visste att hon skulle vakna i tårar. Men jag trodde inte att det skulle vara ett kolikåterfall.
Vad hon skrek!! Hon fes lite men inte alls tillräckligt.
Så vi tog fram pysventilen. Det visade sig att hon behövde bajsa. Det var hårt som det var förr i tiden.
Den enda förändringen som gjorts är att jag slutat med tetran på nätterna (det var vid den här förändringen som hon började sova hela nätter) och när jag är ute med henne.
Hon får i stort sett aldrig tetra längre.
Det har hänt 2ggr de senaste 2veckorna. Å då har hon haft magknip på kvällarna.
Så det måste vara den.
Från å med nu ska jag endast använda tetran i absoluta nödfall. Tji fick vi som köpte hem typ 20st (à 10kr).

Hon fick även ett kolikåterfall av vaccineringen. Då var det bara gaser. Men OJ vad ledsen hon var.
När hon fick vaccinationssprutorna var det jobbigt. Men hon var lååååångt ifrån lika ledsen som hon e på kvällarna när hon har ont. Stackarn, hur ont har hon då på kvällarna. Läste i en artikel att kolik kändes som tarmvred. Stackars, stackars liten!!! Tur att det börjar bli bättre.

Det här med att rapa är ett starkt tips. På bb sa de att man ska få de rapa så de inte kräks. Tyckte det lät skumt men körde efter det.
Vår kära dotter får så himla ont om vi inte rapar henne. Så det e ett tips! Kämpa in i oändligheten. Gnugga ryggen, buffa rumpan å byt axel. Tillslut går det. Ju längre tid det tar desto högre rap oftast.

Nu har hon äntligen somnat å verkar inte ha ont längre. Babysittern hjälper oftast kvällstid. Men inte alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar