Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 21 december 2012

11:00-22:00

Helt slut i stugan är man här. Ellie började gnälla vid 11 idag å slutade inte förrns 22 då hon grät sig till sömns. Igen.
Jag hatar det. Jag vill inte att hon ska gråta sig till sömns. Men det fanns liksom ingen annan utväg.

Hon hade en paus i gnället å skriket. Jag var på en promenad i lite mer än 2h. Då sov hon. Sen så bajsade hon på kvällen - hurra!!!
Då stånkade hon mer. Efter det så badade jag henne, vilket alltid är poppis. Och efter det hade hon en trevlig pratstund med sin pappa.

Sen började det igen. Det allra värsta är ju att hon e övertrött. Så somnar hon å så fort jag lägger henne i sängen börjar hon skrika. Jag tar upp försöker trösta, omöjligt. Sen tillslut blir hon lugn å somnar i famnen. Jag försöker då smyga ner henne i hennes säng å det börjar om.
Vad innebär det? Känner hon sig inte trygg i sin säng?

Är som sagt helt slut å jag har massor att göra. Hinner aldrig med nåt nuförtiden. Läste nyss på lilla jags blogg att hon hunnit rida båda sina hästar. Jag får vara glad om jag får mina tänder borstade.
Jag är inte bitter å jag älskar mitt liv. Men det blir lite stressigt när man, som jag imorrn, ska göra en resa på 3h till Värmland. Jag har inte ens börjat packa.
Katterna ska till min mamma så deras saker ska oxå packas.

Jag måste ta en långdusch = tvätta håret. Minns inte när jag gjorde det sist, är väl nån vecka sen.
Jag måste rota i garderoben efter något att ha på mig på jul.
Å jag måste minnas allt som ska med till Ellie. Det är i princip allt hon äger.
Det vore katastrof om vi glömmer pysventilerna eller laktulosen.

En oro har jag i kroppen oxå då vi ska iväg på en sån lång resa. Eftersom vi inte har bil har Ellie bara åkt bil ca 3-4ggr. Å då har det varit kortisar.

Träningsvärk lär jag ha i armar å rygg imorrn efter jag släpade vagnen i snön. Å trött i huvudet är jag idag. Förhoppningsvis känner jag mig piggare imorrn.

Hur mycket har ni på era barn när ni åker bil? Jag funderar på vanliga kläder å sen ha en filt/ett täcke på henne. Annars lär det väl bli för varmt?

Nu måste jag sova å ladda batterierna ordentligt.

Kram på er!!

7 kommentarer:

  1. Hej! Jag läser ofta din blogg men brukar inte kommentera. Stackars liten. Jag rekommenderar två saker: bär henne i en bärsjal. Jag använder inte vagn utan bara sjal och det hjälper bebisar att bli lugna och trygga. Bär henne också hemma, då får du händerna fria till annat. Jag vill också rekommendera att ni går till en osteopat. Det verkar inte va så vanligt i sverige, men jättebra om bebisar fick en traumatisk födsel, är stressad eller har ont nånstans. Det är en väldigt mild och fin behandling.
    Hoppas det blir bättre. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej svenny. Jag brukar kika in på din blogg med, kul :).

      Det där var en rätt bra idé. J har varit hos en osteopat. Han knäckte hans kotor lite å så. Gör de det på bebisar med? Kan de inte skada något?
      Undrar om de har samma behandling i Sverige som i England (är det va?).
      Tål att tänkas på. För precis som för dig var det ju en rätt dramatisk förlossning.
      Kram

      Radera
    2. Jag skulle sagt cranial osteopat för det är det jag menar. De knäcker ingenting utan känner och håller mycket på huvud, mage, ben och sådär. Ni kanske kan höra av er till en "vanlig" osteopat och höra. Vår dotter var jättestressad efter jobbig födsel och det hjälpte jättemycket.

      Radera
    3. Jag hittade det här www.cranialosteopater.com/barn.html

      Radera
  2. Förlåt att jag fick mammalivet att låta enkelt och glamouröst ;-) Vi hade en bra dag och jag fick hoppa av båda hästarna 2 ggr var och stoppa i nappen. Men hade ju en enormt mycket lugnare dag än du.
    Nu när det är kallt ute har Emil vanliga kläder plus en fleecetröja med huva och en tunn mössa under det när han åker bil. Oftast åker vi ju 30-60 min. På benen lägger jag en liten bebisfleecefilt, som jag tar bort i bilen. Har ofta med ett par stora vida fleecebyxor att kunna dra utanpå IFALL man skulle bli stående med trasig bil.
    Om ni åker långt skulle jag kanske ha vanliga kläder. Förutsatt att ni har varmt i bilen och sitter uran jackor ni också :-)
    Försök göra en kom-ihåg-lista på alla viktigaste sakerna ni behöver ha med. Lättare att pricka av än att komma ihåg när man är stressad tycker jag. Kan inte J ut å rulla lite barnvagn idag så du får långduscha och packa lite utan att höra gnäll/gråten? Jag funkar inte när Emil är ledsen. Då har jag bara honom i tankarna och vill hjälpa honom.
    Det enda som funkade när Emil skrek dygnet runt var när sambon tog hand om honom och jag smet ner till tvättstugan och duschade (dit hördes inte skriken).
    Hoppas Ellie älskar bilåkande lika mycket som Emil gör!! Jag håller tummarna!
    Packa lugnt och GOD JUL!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte meningen att peka ut dug på något sätt. Blev bara så otroligt imponerad! Jag önskar att Ellie hade accepterat nappen mer än hon gör. Den funkar IBLAND när vi e ute. Men inte annars. Skulle vara skönt med det som knep, även om det e jobbigt när den tankar ut hela tiden.
      Idag är hon mycket bättre. Har bara gnällt lite. Så allt känns guld igen :). J tog henne å jag kunde ta en dusch på nästan en timme.

      Jag kan inte heller hålla mig borta när hon e ledsen. Måste få vara nära henne då. Så fet var ett otroligt bra tips du kom med.

      Hur gör man om bilen är kall när man hoppar in i den då. Blir inte hon kall då?
      Tack för alla dina tips vännen. De betyder mycket!!
      God jul!! Njut av Emils första :).

      Massa kramar

      Radera
    2. Hmm...jo kanske lite? Fast är ni båda kan ju en varmköra bilen och en gå ut senare med Ellie. Vi bor ju på landet så man går ut o startar bilen en stund innan man ska åka, eller så har man motorvärmare+kupéfläkt.
      Har fleecetröja på Emil o filt över benen så han fryser inte även om bilen skulle vara lite kall. Du kan ju alltid ha en filt som täcker både ben och överkropp om bilen är kall. Är däremot noga att aldrig lämna babyskyddet i kylan utan tar med mig det in i värmen. Så gör vi :-) Sen om det är rätt eller fel vet ju inte jag ;-)
      God jul till er också!!
      Kram

      Radera