Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 6 mars 2012

Tröttsamt

Mvc samtalet var helt fantastiskt. Jag ska skriva ett inlägg om det senare (när jag är lite gladare).

Något som gör mig så fruktansvärt irriterad just nu är att det verkar ha blivit fel med min KUB tid. Ni vet ju vad jag längtat till detta. Att få höra när vi ska dit. MIn barnmorska skickade en remiss till ultragyn i sthlm som utför dessa test. Jag skulle få ett mail med en kallelse.

Superchockad och en aning imponerad såg jag att jag hade fått en kallelse redan nu. Öppnade pdf-filen som innehöll tiden 31/5. Skojar de? Då har jag ju gått förbi 14 veckor med hästlängder.
Troligtvis är det mitt rul som de har skickat tiden för. Försökte ringa dem men telefontiden stängde 7min innan. Fan.
Blir så trött på att jag måste springa in på toan imorrn på jobbet, vilket jag egentligen inte har tid med då vi är underbemannade, för att ringa ett samtal för att de har räknat fel.
Mailade dem oxå, men det brukar ju vara svårt att få svar från vårdgrejer.

Hur som helst så vägrar jag ta en tid för ultraljud 31/5 (som det känns nu). Det innebär att det är 2år sedan vårt missfall på dagen. Det känns inte riktigt lyckat.

Usch vad sur jag blev. Trots att jag vet att alla kan göra fel och att det egentligen inte är hela världen.
Kanske är gravidhormonerna. Kanske ska vara glad för att telefontiden var slut... Men det känns som ett ganska grovt fel. Tänk om jag inte vetat om att vecka 14 är sista veckan..det hade ju inte varit så bra.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar