Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

lördag 3 mars 2012

Lära en gammal hund nya tricks

Det sägs ju att man är lite svårlärd som gammal. Nu vet jag att 31 inte är lastgammalt. Så det kanske inte är åldern. Men det känns bekvämast att skylla på :).

Iallafall. Jag vet att jag inte ska äta mycket till kvällsmål. Och jag vet att jag inte ska klämma i mej för många godisbitar på kvällen.

Vad tror ni jag gjorde igår? Jodå! Jag älskar mackor från subway. På subway får man välja om man vill ha en hel eller halv macka. Normalt sett så räcker en halv gott å väl.
Men igår när jag var så sugen skulle jag absolut ha en hel. Å så klämde jag i mej hela. Mums vad gott det var.
Sen så hade J köpt hem lite smågodis. Så det blev väl en 6-7 bitar.

Det tog inte lång tid innan magen började protestera. Så illa som jag mådde igår kväll å inatt är rekord under hela graviditeten. Att jag inte kräktes handlade om viljestyrka. Dels för att jag hatar att kräkas över allt annat. Dels för att jag inte vill förstöra subwaymackan. Skulle jag fått upp den skulle jag inte kunna äta där igen på ett bra tag.

Jag lärde mej iallafall en läxa :).

Hur har ni som mått dåligt på kvällar gjort? Jag e helt inställd på att mitt illamående kommer att försvinna inom några veckor (trots att min syster mådde illa in i 5e månaden). Så det är inte ett jätteproblem.

Nu är det bara ett få antal dagar innan vi ska på vårt inskrivningsamtal. Då får vi reda på när kub:et blir av. Yeey.
(jag vet att jag tjatar men jag ser så sjukt fram emot det)

Massa kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar