Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

onsdag 21 mars 2012

Förtydligande om flygning som gravid

Jag tror egentligen inte att det är någon fara att flyga som gravid. Men det är en risk som jag inte är beredd att ta.

Inte på grund av missfallsrisken. Utan för att bebisen inte skulle utvecklas ordentligt.

Anledningen till att jag e supernojig gällande det är för att min systers första barn dog i magen precis innan förlossningen(hon gick över tiden).
Hennes son hade ett hjärtfel.
Självfallet hade min syster å hennes man inte kunnat göra något annorlunda. De hade "otur".

Det här har satt djupa spår i mig (å alla andra i min familj såklart).
Hjärtfelet hade inte upptäckts utan man konstaterar att barnet är dött när de kommer in till förlossningen. Med tron att de ska få hem sitt efterlängtade barn. Det är så hemskt. Jag lider av att de behövde vara med om detta.

Det innebär strålning när man är uppe i luften (enligt min barnmorska och en god vän till mig). Å då drar jag öronen till mig. Då håller jag mig från att flyga. Det går ju tåg till Norge :).

MEN - jag tror som sagt inte att det är någon direkt fara. Men jag vågar inte chansa efter det jag varit med om.
Det var inte meningen att vara en besserwisser eller vara "bättre än någon annan". Jag tror att man själv är den bästa att ta beslut om sin egna graviditet :). Magkänslan är nästan alltid rätt

Kram

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar :) Inte meningen att vara en veta-bättre-typ heller.. Som alltid finns det så många olika svar, tankar, känslor och det är vi i bloggvärlden bra på att förmedla åt varandra tycker jag!

    Hoppas du haft en fin solig dag!
    KRAM!

    SvaraRadera